Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Ik heb pijn in mijn rechter arm boven en uit de nek, heeft het zin en, resultaat, om naar de fysio?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ja, dat zijn bekende klachten waar een fysiotherapeut iets aan kan doen. Toch kun je beter altijd eerst even bij de huisarts langs om andere oorzaken uit te sluiten. Het kan zijn dat deze je wat oefeningen adviseert. Als die niet (voldoende) helpen, kun je alsnog naar de fysiotherapeut. Dat heeft mij al eens flink wat kosten bespaard.

Toegevoegd op 05 maart 2021 14:54: tekst

Bij mij heeft het geholpen. Eerst naar de huisarts. Toen naar de fysio. Zij heeft me behandeld en oefeningen gegeven.Bij mij kwam het door een totaal verkeerde werkhouding. Ik heb nu een zit-sta bureau en dat scheelt heel veel. Beterschap in ieder geval!

Dit heeft zeker zin. Een fysiotherapeut kan hier over het algemeen iets mee. Al vele jaren heeft de fysiotherapie directe toegankelijkheid (DTF). Dus je hoeft niet eerst naar een huisarts te gaan om naar een fysiotherapeut te kunnen. Daarbij heeft de fysiotherapeut ook de kennis (en plicht) om zijn of haar beperkingen te kennen en door te verwijzen naar de huisarts wanneer er iets niet goed lijkt te zijn (rode vlaggen). Fysiotherapie wordt vanuit de aanvullende verzekering betaald. Kijk dus wel even goed na of u voor fysiotherapie verzekerd bent. Zo niet, dan wordt er een rechtstreekse rekening gestuurd.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100