Ja, dat kan omdat de huid bij het ouder dunner wordt. Daardoor kan deze gemakkelijker verbranden. Ook mensen met striae of spataderen verbranden daarom sneller.

Het is wel zo dat kinderen tot 15 jaar extra gevoelig zijn voor de schadelijke straling van de zon. De kinderhuid is anders dan die van volwassenen. De natuurlijke bescherming tegen UV-straling is bij kinderen nog niet volledig ontwikkeld. Volwassenen hebben een hoornlaag op de huid, bestaande uit dode huidcellen die een natuurlijke barrière vormen tegen straling, uitdroging en het binnendringen van vreemde stoffen.
SimonV