Hoe haal ik mijn tampon er uit die vast zit?

Ik ben met een tampon gaan slapen, want normaal word ik rond 6 uur een keer wakker en dan verwissel ik de tampon. Maar vandaag stond ik om 8 uur op en was de tampon weg! Ik heb gevoeld met mijn vinger en ik heb geperst. Iemand tips???

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
6K
Ritsuka
3 jaar geleden
Weet je zeker dat hij er nog in zit?

Antwoorden (1)

Ga zitten of hurk. Je kunt een vastzittende tampon gemakkelijker verwijderen als je zit of hurkt. Probeer ook om de tampon uit je vagina te persen om hem los te krijgen. Probeer een andere houding als je de tampon niet direct kunt vinden.
Zet je voeten op een vuilnisbak of de rand van het bad, of hurk om hygiënische redenen boven de wc-pot. Je kunt ook op je bed gaan liggen met je benen ver uit elkaar en hoog in de lucht, maar hurken of zitten werkt meestal beter.
Pers alsof je op de wc zit, aan het bevallen bent of omgekeerde kegeloefeningen doet. Soms kan de tampon op deze manier uit de vagina geduwd worden. Door te persen komt de tampon op een plek waar je er gemakkelijker bij kunt komen. Haal diep adem.

Steek een vinger in je vagina terwijl je uitademt. Je zult je vinger zo ver mogelijk in je vagina moeten steken. Maak cirkelvormige bewegingen met je vinger tussen de baarmoederhals en de vagina. Dit is waar een vastzittende tampon zich meestal bevindt. Het kan zijn dat je je wijsvinger en je duim moet gebruiken.[5]
Zoek de tampon en steek nog een vinger in je vagina als je eerst maar eentje gebruikt hebt. Pak het rolletje watten van de tampon met beide vingers vast en probeer de tampon naar buiten te trekken. Je zult de tampon zelf naar buiten moeten trekken, en niet alleen het touwtje. Raak niet in paniek. Als je dit te snel doet kan het zijn dat je de tampon verder naar binnen duwt. Wanneer je de tampon voelt zitten trek je hem naar buiten.[6]
Probeer om niet langer dan 10 minuten met je vingers naar de tampon te zoeken. Raak niet in paniek als het je niet lukt om de tampon te verwijderen. Bel je arts. Als je het touwtje voelt zitten (dat op de ene of andere manier opgepropt zit), probeer het dan onder je vinger en tegen de zijkant van je vagina te krijgen en trek de tampon langzaam naar buiten.
Het is waarschijnlijk gemakkelijker als je je langste vinger gebruikt, maar bij elke vrouw is de vagina weer anders. Het kan dus zijn dat het ook lukt met een andere vinger.

Bel je arts. Als je de tampon niet kunt vinden of het je niet lukt om hem eruit te halen, dan zul je direct naar een arts moeten gaan. Als je de tampon in je vagina laat zitten kun je een infectie krijgen en dit kan erg gevaarlijk zijn. Je kunt tevens een ander vragen om de tampon eruit te proberen te halen, zoals je partner. Veel vrouwen schamen zich echter te veel om om hulp te vragen. Als iemand je helpt, laat de ander dan handschoenen dragen.
fremar