Ik word altijd heel erg ziek van warmte. Weet iemand wat dit is?

Ik ben in de zomer altijd binnen te vinden en zelfs binnen is het te warm. Ik kan niet op pad of wat leuks doen, want dan word ik heel erg ziek. Alles boven de 20 graden is ondraaglijk. Ik heb alles al geprobeerd: veel water drinken, in de schaduw zitten, korte broek aan etc. Ik heb dit al 10 jaar, en ik ben er nu wel klaar mee.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.8K
Pieterke
4 jaar geleden
Heb je hier weleens met je huisarts over gesproken?
Erna55
4 jaar geleden
Wat zegt je huisarts erover ?
Castle
4 jaar geleden
Als het echt warm is en ik doe niets dan kan ik er goed last van hebben. Als ik ga fietsen, lopen of klussen dan ben ik wel aan het zweten maar stoort de warmte me minder. Het enige waar ik nu aan kan denken is de normale tips zoveel mogelijk te volgen zoals,
- Minder (liefst geen) zonlicht in huis.
- Ventilatoren (of liefst airconditioning) aan.
- Lichte kleding.
- Goed insmeren als je ook maar in de schaduw gaat zitten.
- Blijven drinken maar dan beetje bij beetje. Niet teveel ineens.
- Draag een hoofddeksel zoals petje of iets anders prettig.
- Neem geen extreem koude of warme baden. Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik voel met je mee.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb inderdaad met mijn huisarts gesproken, zij zegt echter dat ze het niet weet.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt Castle, heel erg lief alle tips! Helaas helpen ze niet, maar alsnog bedankt :) Ik blijf het inderdaad zo aanpakken.

Antwoorden (1)

Dit heet warmte-intolerantie. Het kan verschillende oorzaken hebben. Bijvoorbeeld een laag niveau van fysieke fitheid, zwaarlijvigheid of de menopauze.
Je schrijft dat je huisarts niet weet wat het is: dat lijkt me geen bevredigend antwoord. Zij zou je in ieder geval kunnen vertellen wat het volgens haar niet is. Want het probleem kan ook voortkomen uit een endocriene stoornis, een neurologisch probleem, een andere medische aandoening of medicatie.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bedankt! Ik ga met deze informatie terug naar mijn huisarts z.s.m.
Antoni
4 jaar geleden
Op de website Infonu.nl kan iedereen schrijven wat hij maar wil. Anderen kunnen de tekst niet wijzigen zoals op Wikipedia.org. Wel kan men er commentaar op geven in de reacties. Dat alles maakt dat men de informatie op die website altijd heel kritisch zou moeten benaderen. Het kunnen prima betrouwbare teksten zijn, maar men kan er ook de grootste onzin schrijven!
SimonV
4 jaar geleden
Klopt. De informatie die ik daar vond, werd in ieder geval niet tegengesproken door andere bronnen.