Een week na bloedprikken een blauwe plek, is dat normaal?

Ik heb anderhalve week geleden maandag bloed laten prikken. Naast een blauwe plek op mijn bovenarm had ik niks. Nu ben ik eergister gaan sporten en toen ik gister wakker werd zat er ineens een blauwe plek die mee loopt met de lijn van mijn ader (7cm) van mijn onderarm. Is dit normaal anderhalve week na bloedprikken. Heb deze nacht ook last gehad van tintelingen door mijn lichaam, in mijn arm, mijn hoofd, nek en andere dingen. Heb de laatsre tijd veel last van stress en paniek aanvallen. Voel me ook niet fijn als ik ga slapen. Zijn die tintelingen dan nier erg of moer ik daarvoor naar een dokter?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Veel mensen die bloed moeten prikken voor bloedonderzoek krijgen een bloeduitstorting na het bloedprikken. Maar niet nog eens een week later op een andere plek.

Waarschijnlijk heb je je tijdens het sporten of in je slaap gestoten en zie je nu de blauwe plek.
Er kan ook sprake zijn van een spontane bloeduitstorting bij een tekort aan vitamine B12, vitamine C, vitamine K of foliumzuur. Dit zorgt namelijk voor zeer kwetsbare bloedvaten.

Tintelingen in je lichaam en je niet fijn voelen kunnen door de stress komen.
Hetgeen niet wegneemt dat je het beste de huisarts kunt raadplegen als de klachten aanhouden.
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@SimonV
Je geeft altijd erg goede en goed gedocumenteerde antwoorden. Plus.