Wat moet ik doen met een potloodpunt in handpalm?

Ik heb op school een potloodpunt in mijn handpalm gekregen hij zit er nu een halve dag in maar ik zie een dikke zwarte punt in mijn handpalm maar het doet geen pijn wat moet ik er mee doen

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (5)

Zou hem er toch maar laten uithalen door een dokter,de kans dat dit anders gaat gaan ontsteken is te groot.
fremar
4 jaar geleden
Als ik jou was zou ik hem met een pincet eruit halen, anders kan tie misschien ontsteken
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan gaan ontsteken, maar ook flink zweren, zal hem er uithalen en desinfecteren
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je kunt ook je hand wat laten weken in warm water met soda - dan haal je de punt er makkelijker uit. Lukt het je niet: naar de dokter!
4 jaar geleden
Je geeft aan, dat je een dikke zwarte punt ziet. Het kán zijn, dat de potloodpunt is afgebroken en nog in je huid zit. Je kan dan wél iets hards voelen. Het advies van HannekeJanssen is dan het beste. Het kan echter ook zijn dat de zwarte punt NIET is afgebroken. Er is dan wat grafiet in je opperhuid achtergebleven dat er helemaal als een punt uitziet (eigen ervaring). Daar hoef je niets aan te doen als je er helemaal geen pijn aan hebt. Zit gewoon in de opperhuid en slijt er vanzelf af.