Wat kan ik doen tegen een knakkende enkel?

Ik heb al heel lang last van dat mijn enkel knakt. Hij knakt telkens als ik ren of als ik loopt en op sommige dagen is het erger dan op andere. Ook ben ik erachter gekomen dat hij knakt al ik er druk op zet, dus als ik op de grond sta en ik ga op mijn tenen staan dan knakt mijn enkel. Het is een best luide maar scherpe knak en andere mensen horen het ook goed, want ik krijg vaak commentaar dat mijn enkel knakt. Mijn enkel knakt het meest als ik ren. Weet iemand wat dit is en hoe ik hier vanaf kom

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2K
jodyenboyke
4 jaar geleden
En wat zegt de huisarts er over?

Antwoorden (1)

Beter eerst naar de huisarts.

Huisarts ... hulp vragen, diagnose stellen want luid knakkende enkels lijkt me meer aandacht nodig hebben dan een simpel verzwikt exemplaar. Mogelijk dat je naar de fysiotherapie wordt verwezen, oefeningen doen ter versterking van je enkels.

Zelf ... Niet passende te wijde schoenen lokken zwikken uit. Vooral bij sporten opletten, schoenen moeten aangepast zijn aan de ondergrond en de voet goed steunen. Bij sporten wellicht versteviging dmv zwachtel, brace of tape. (Laat je hiervoor wel adviseren.)
In het algemeen kies de juiste schoenen. lederen ipv lichte zomerslippers of sandaaltjes - stevige meer wandelschoenen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar mijn enkel doet geen pijn als hij knakt en ik heb hem nog nooit gebroken ofzo en met rennen doet hij ook geen pijn.
Amadea
4 jaar geleden
Lees het antwoord van Lies12 op https://www.startpagina.nl/v/gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/298441/rechter-enkel-knakt/ maar eens.