Heb ik ringworm?

Men vind mijn plek op ringworm lijken echter het jeukt niet maar doet aanraken wel pijn. Het zit op mijn rug en is niet begonnen als een bultje/puistje en schilfert ook niet. Ik kan pas 7 augustus bij mijn eigen dokter komen. Vandaar hier de vraag.

Ps. Ik heb trouwens wel psoriasis op mijn hoofdhuid. Maar ik betwijfel of het met elkaar te maken heeft.

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
8.7K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ga naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Huisarts, ga naar vervanger of heb geduld.

Het beste antwoord

Hoi,

Dit lijkt geen ringworm.
Als je naar ringworm kijkt, zie je duidelijk schilfers.
Ringworm zorgt verder voor jeuk en geen pijn.
Ringworm is een schimmel en heeft niks te maken met psoriasis.

Indien je psoriasis hebt op jouw hoofdhuid, kun je wel psoriasis krijgen op jouw rug.
Daar zit net het probleem:
Indien een patiënt met deze ring naar de huisarts gaat, denkt hij niet aan psoriasis.
Deze ringen gaan namelijk niet schilferen of de typische witte laag krijgen.
Indien een patiënt met deze ring naar de huisarts gaat, en de patiënt heeft psoriasis op de hoofdhuid, denkt hij wel aan psoriasis.

Natuurlijk kan de ring ook door andere oorzaken gekomen zijn.
Indien de ring tot de 7e niet verandert, kun je rustig wachten en moet je je niet te druk maken, omdat het wel psoriasis kan zijn.
Begint de ring explosief te groeien of enorm pijn te doen, of krijg je ook lichamelijke klachten, maak dan eerder een afspraak. Een ontsteking kan dan de oorzaak zijn.

Ga verder ook niet zelf op internet zoeken, want dan lees je ook vervelende dingen.

Ik heb een afbeelding gemaakt van de combinatie: psoriasis en ringvormige psoriasis op de huid.

Succes!
Plaatje bij antwoord