Ik heb sinds een maand dat Ik mijn hart duidelijk hoor bonzen als Op beide zijkanten lig. Wat is dit?

Sinds een maand harde klopgeluiden als ik lig op zowel linker als rechter zij. Ik kan hierdoor slecht in Slaap vallen en de hartkloppingen geven mij een ongerust gevoel. Het blijft kloppen op de ritme van mijn hart. Heeft iemand ook hier last van? Hoe Kom je er van af?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.5K
ronron1212
5 jaar geleden
De huisarts kan je verder helpen.

Antwoorden (1)

Als ik jou was, zou ik even langs de huisarts gaan. Waarom?
De oorzaak heeft niks met jouw hart te maken. Je zegt dat je het kloppen hoort. Je zegt niet dat het hart dan sneller klopt. Dan heb je geen hartkloppingen (die trouwens vaak ook onschuldig zijn). Voor de zekerheid kun je het ook nog even zelf controleren. Leg twee vingers op de binnenkant (beetje zijkant) van de pols. Zoek je hartslag. Als je deze hebt gevonden dan tel je het aantal slagen in een minuut. Zijn dit er tussen de 60 en 90, dan is dit inderdaad uitgesloten.
Dan terug naar het bonzen. Je zegt dat je dit hoort. Hoor je dit in het hoofd of echt in de oren? Dan kan dit weer veel oorzaken hebben.
Allereerst kan het dat jouw gehoor slechter is geworden. Dan ga je automatisch de geluiden in je eigen lichaam beter horen. Doe maar eens je vingers in je oren, dan hoor je ook je bloed stromen of je hart kloppen.
Dan kan het ook zijn dat je gewoon opeens allert bent geworden voor geluiden in je lichaam. Doordat je je hier op blijft focussen, blijf je dit beter horen. Vooral in rust, zonder afleiding.
Verder is stress ook een reden dat mensen hun eigen hart gaan horen in rust.
Deze oorzaken zijn allemaal heel onschuldig. Echter soms is de oorzaak minder onschuldig, omdat er een afwijking is in het bloedvatenstelsel. Dan hoor je opeens ook het hart in je eigen hoofd/oren kloppen. Daarom begin ik ook met: ga even naar de huisarts.
Omdat er heel veel oorzaken kunnen zijn voor een afwijking aan de bloedsomloop, moet je echt even gaan.
Ik kijk of ik nog een bron vind. Tot nu nog geen goede gevonden.
Ik heb een bron gevonden. Alleen begint deze meteen met afwijkingen aan de aders, bloedvaten etc. Pas op het einde wordt ingegaan op de minder serieuze verklaringen. Maar het is in ieder geval een bron.
https://gezondr.nl/hart-oor-horen-kloppend-geluid-hartslag/
Toegevoegd op 28 december 2018 19:41: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Ik ben redelijk doof maar hoor geen geluiden uit mijn lichaam.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Gelukkig Ronron1212. Het kan wel als je slechthorend bent, maar hoeft niet. Het feit dat iemand niet goed hoort, heeft ook veel verschillende oorzaken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Waarschijnlijker komt dit door mijn woordkeuze automatisch. Daar had ik inderdaad beter kunnen zeggen: dan zijn er mensen die geluiden uit hun lichaam...
Goed dat je het aanhaalt.
ronron1212
5 jaar geleden
Oke prima daar doelde ik ook op
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Duidelijk en goed opgemerkt!