Zonder echte inspanning heel vermoeid zijn. Is dit erg en wat kan ik er tegen doen?

Ik heb nu al een tijdje last van heel veel vermoeidheid, zonder dat ik echt inspanning aan het doen ben. Zoals bijvoorbeeld gisteren viel ik om 7uur s'avonds in slaap en werd ik om 10uur in de ochtend weer wakker. Dit is nu ongeveer de vierde keer dat dit is gebeurd. Nadat ik wakker word ben ik eigenlijk meteen weer moe en val ik smiddags weer in slaap. Wat kan ik hier tegen doen en is dit ernstig?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
SimonV
5 jaar geleden
Wat zegt de huisarts? Die kent jou beter dan wij.
criseyde
5 jaar geleden
Slaap je wel goed? (Wordt je niet steeds wakker, of droom je heel onrustig?) En beweeg je overdag wel, of hang je alleen op de bank? Niets doen kan er ook voor zorgen dat je heel moe wordt.
joro
5 jaar geleden
Bloedonderzoekje zal duidelijkheid geven.

Antwoorden (2)

Je zou eventueel kunnen kijken of je voeding en beweging in orde is. Voor de rest activiteiten doen die je leuk vindt. Ook raad ik aan om naar een huisarts te gaan. Het kan misschien zo zijn dat je een schildklierprobleem hebt. Maar dat hoeft niet.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kan het best naar de huisarts gaan en om een verwijzing vragen zodat je bloedwaardes gecheckt kunnen worden.
Waarschijnlijk heb je gewoon een ijzer tekort maar lyme, pfeiffer, of schildklierproblemen kunnen ook vermoeidheid veroorzaken.

Sterkte