Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Wat doe ik tegen een rekening van een zorgverlener voor verkeerde diagnose?

Ik heb een rekening gekregen van de zorgverlener over een consult bij een specialist, ik ben daar 3 minuten binnen geweest en geen deugdelijk onderzoek gehad.
sterker nog hij kwam niet uit zijn stoel en ik mocht blijven zitten het gesprek duurde 3 minuten.
ik kreeg een briefje mee voor fysiotherapie met de mededeling dat mijn therapeut de verkeerde handelingen had gedaan.
op dat briefje bleek precies de zelfde handelingen te staan die ik had bij de fysotherapeut.
en die werkte niet omdat die meer pijn veroorzaakte.dit bevestigde mijn therapeut ook.
second opinion aangevraagd bij andere specialist, en deugdelijk onderzoek gehad.
conclusie daarvan is dat mijn beide knie schijven zijn versleten en therapeutische behandelingen niet verantwoord zijn omdat de slijtage dan sneller vordert
ik heb van de eerste specialist via de zorgverlener wel een rekening gekregen van € 180.00
die niet vergoed wordt. wat kan oik hier tegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Klachten over rekeningen zelf maken weinig tot gene kans, behalve als er een duidelijke klacht is over geleverde zorg. Hier lijkt sprake te zijn van een medische misser, en ik zou beginnen om daar over te klagen. Specialist werkt waarschijnlijk in een ziekenhuis; dat ziekenhuis hoort een klachtencommissie te hebben; en informatie daarover vind je waarschijnlijk op de website van het ziekenhuis.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100