Hoe krijg ik iets uit mn oog?

Ik heb onder watwr knipperen water erin spuiten wattenstaafjes wrijven allemaal al geprobeerd maar ik krijg het er niet uit

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Weet je zeker dat er nog iets in je oog zit, door alle handelingen die je al gedaan hebt (vooral het wrijven met een wattenstaafje) kan je oog behoorlijk geïrriteerd raken, wat kan aanvoelen alsof er iets in je oog zit. Laat je oog met rust, als er iets in je oog zit komt dat vanzelf mee als je oog gaat tranen, tenzij het om iets gaat wat je oog kan beschadigen, zoals bijvoorbeeld een splintertje, dan is een bezoekje aan je huisarts een goed idee.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
PAS OP: het vuiltje kan ook aan het oog vast zitten. Door het met geweld (wattenstaafjes vallen voor een oog echt onder 'geweld') het tóch proberen te verwijderen kan het oog beschadigen. Als spoelen met lauw water niet helpt, ga dan naar de huisarts !!!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je oog erg geïrriteerd is helpt het bij mij om het oog met afdekken rust te gunnen. Doet het de volgende dag nog pijn, ga dan naar de huisarts.

Antwoorden (3)

Wat zit er precies in je oog?

Bij een vuiltje is lauw water vaak voldoende. Ook kan het soms helpen om de wimpers van het bovenste ooglid tussen duim en wijsvinger te nemen en het bovenste ooglid even over het onderste ooglid heen te halen.

Mocht je minder goed kunnen zien met het oog? Of wilt het vuiltje er niet uit? Dan zou ik contact opnemen met je huisarts! (Ook als het na 24 uur nog niet weg is!)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Wrijf niet in uw oog.
Probeer voorzichtig het vuiltje of de splinter te verwijderen met een nat wattenstaafje of de punt van een zakdoek.
Lukt dat niet? Probeer het vuiltje of de splinter met water uit uw oog te spoelen.
Houd uw hoofd onder de kraan en kijk in de straal, hoe moeilijk het ook is. Probeer met uw duim en wijsvinger het oog open te houden tijdens het spoelen. Gebruik lauw water.
Lukt dat ook niet? Neem dan contact op met de huisarts.
Probeer niet zelf op een andere manier een vuiltje of splinter te verwijderen, bijvoorbeeld met een pincet. U kunt daarmee uw oog beschadigen.
fremar
5 jaar geleden
Als je alles al geprobeerd hebt, kan het zijn dat dat vuiltje er al lang uit is, maar dat jouw oog geirriteerd of beschadigd is door die wattenstaafjes. Dan lijkt het of er iets in je oog zit, maar dat zit er dan al lang niet meer. Als het zeer blijft doen, even naar de huisarts, maar nu in ieder geval niet wrijven of met allerlei dingen in je oog gaan zitten