Waarom krijg ik zere oren als ik langs het strand in de wind loop?

De pijn zit in mijn oor, dus niet aan de oorschelp. Het maakt niet uit welk jaargetijde het is, de temperatuur heeft geen invloed. Wel hoeveel wind er staat. Soms loop ik dus in de zomer met een oorband om mijn hoofd!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

Klinkt als een probleem met drukverschil. Bij harde wind is er een andere druk, waardoor de lucht die in je oor zit òf wordt ingedrukt, òf juist naar buiten wil. Hetzelfde probleem hebben veel mensen bij onderwaterzwemmen.
Toegevoegd op 04 juni 2018 22:51: bron