Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

ik slaap genoeg maar niet in een keer is dit slecht?

ik slaap genoeg voor de dag. ik slaap pas om 4 uur snachts en sta rond 9 uur op voor school. na school ga ik weer slapen tot laat in de avond is dit slecht voor mij??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het is goed om een ritme te hebben, maar jouw ritme is niet goed. "ik slaap pas om 4 uur 's nachts en sta rond 9 uur op voor school. na school ga ik weer slapen tot laat in de avond" Pas zo laat in de nacht gaan slapen is verkeerd. Je gaat naar school en zou om een uur of 10 naar bed moeten. Als je om 7 à 8 uur weer op staat heb je 8 uur minstens kunnen slapen. Dat is goed, omdat het aaneengesloten** is. Overdag na school weer gaan slapen is begrijpelijk, je bent moe omdat je te kort geslapen hebt, maar helemaal verkeerd. Je zou juist een uurtje moeten sporten om weer energie te krijgen. Je huiswerk maken kost ook tijd en energie. Wen je zelf aan een goed ritme, zet je wekker, dat is in het begin even moeilijk omdat je wakker ligt en op het verkeerde moment wilt slapen, maar het is beter. Je zult minder uren slapen in totaal en je energieker voelen. Uitgerust en op de juiste tijden opstaan en slapen en hierdoor een goed slaap- en waakritme hebben. **Niet genoeg uren achter elkaar slapen zoals je nu gewend bent is voor een enkele keer niet erg, maar dit moet je niet als normaal zien. Je lichaam krijgt niet genoeg rust omdat je het slechts 5 uur de tijd geeft 's nachts. Tijdens de slaap herstelt je lichaam, daarvoor moet je wel goed en lang genoeg slapen. Als iemand vaak op onregelmatige tijden wakker is, door bijvoorbeeld ’s nachts te werken of uit te gaan, dan loopt het slaap- en waakritme niet gelijk aan dat van de dag en de nacht. Er kunnen dan slaapklachten ontstaan. Bijvoorbeeld overmatige slaperigheid in de periode waarin u wakker moet zijn, of slapeloosheid als u juist wilt slapen. https://www.dokterdokter.nl/aandoening/slaapproblemen/ Toegevoegd na 2 minuten: En dan vergeet ik nog dat je in de groei bent en ook om die reden genoeg en goed moet slapen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100