Het vette gaas (zalfkompres) blijft zitten aan de wond wat moet ik doen?

Ik heb een diepe 2e graads brandwond en er komt veel vocht uit nu heb ik vette gaasjes maar die blijven vast zitten aan de wond, wat kan ik het beste doen? (NB: Ik heb al antibiotica via de huisarts)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
voor de zekerheid even de huisartsenpost bellen! niet zelf gaan dokteren!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gewoon even de HAP bellen en vooral niet in paniek raken. De verpleegkundige.die je aan de telefoon krijgt, kan je precies vertellen hoe en wat je moet doen. Of je het zelf kunt dan wel even langs moet komen.
Let op: niet uit je zelf langs gaan : je moet eerst bellen. N.B. blijf eraf, niet gaan pielen, nooit zelf iets lostrekken behalve een gewone pleister.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat stond ook in de link die ik bij je vorige vraag geplaatst had.
Jammer dat die verwijderd is.

Het beste antwoord

Je zit voor het weekend. Bel de huisartsenpost of ze je kunnen helpen. Wellicht kun je terecht bij de eerste hulp in het ziekenhuis.

Toegevoegd na 36 minuten:
De artsen van de huisartsenpost kunnen je doorsturen naar de eerste hulp, als ze zelf niet de juiste middelen hebben. Meestal kunnen ze het zelf wel aan.