Is mijn peesontsteking terug?

Hii,
Mijn naam is aukje en ik heb 3 jaar gelden een peesontsteking in mijn voet gehad en ben daar uiteindelijk aan geopereerd. Nu heb ik last van mijn andere voet en een beetje aan de geopereerde voet. De pijn i wel op de zelfde plek alleen is het niet rood. Soms wel een beetje dik en warm. Is dit overbelasting of is er een kans op een peesontsteking.
Ik heb niet elk moment pijn. De pijn komt vooral als ik heb gezeten en moet staan. En lange stukken loop.
Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Erna55
6 jaar geleden
Je huisarts kan je helpen.

Antwoorden (1)

Het onderscheid tussen een overbelaste pees en een peesontsteking bestaat niet echt. De 'overbelasting' is in feite al een milde/ beginnende ontsteking. Overbelasting is dan ook de meest voorkomende reden dat er 'echte' peesontstekingen ontstaan.

Of het nu gaat om een peesontsteking kunnen wij via GV nooit zeggen; daarvoor zal je naar je huisarts moeten.
Als de pijn op dezelfde plek zit en het ongeveer hetzelfde aanvoelt (zij het misschien minder heftig) dan is de kans dat het om hetzelfde probleem gaat wel groot. Het zou dus goed kunnen dat je peesontsteking terug is. Als je de adviezen van je huisarts van vorige keer nog kan herinneren dan kan je die weer opvolgen; als de pijn nu nog niet zo heftig is, dan is de kans groot dat het daarmee ook weer goedkomt. Als je je die adviezen niet meer goed kan herinneren, of als je meer zekerheid wilt, dan kan je beter weer langs je huisarts.