wat moet ik doen als mijn botten pijn doen?

Ik heb nu al een tijdje last van mijn botten sinds de dokter zei dat ik vitamine d tekort had en het moest innemen. Nou moest ik 2 druppels in 1 dag inslikken per week. Maar sinds die tijd heb ik ineens pijn aan mijn botten gekregen. Het voelt alsof iemand mijn huis aan het snijden is(heel pijnlijk dus) maar het komt even em dat gaat het weer weg. Ik ben naar de dokter geweest en ze zeggen dat hun de reden ook niet weten(best raar dus, aangezien hun mij vitamine D hebbem gegeven). Weet iemand misschien iets natuurlijks wat ik kan doen tegen pijnlijke botten. Alvast zeer bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
5.6K
Erna55
6 jaar geleden
Begrijp ik het goed ?
Je had al pijnlijke botten.
Nu slik je vit D .
Nu heb je pijnlijke botten.
Cryofiel
6 jaar geleden
Vitamine D heeft calcium nodig om goed te worden opgenomen. Calcium blokkeert echter de opname van magnesium. Misschien is datgene wat nu erg op botpijn lijkt, in werkelijkheid spierpijn. Of er is nog iets anders aan de hand. Op zoek gaan naar de oorzaak van de klachten is dus de eerste vereiste. Zomaar iets gaan nemen zonder de oorzaak te kennen is vrij zinloos.
Cryofiel
6 jaar geleden
Aan "kan x zijn, maar kan net zo goed iets heel anders zijn" heeft niemand iets.

Antwoorden (3)

Je vraagt naar "iets natuurlijks" tegen pijnlijke botten.

Ten eerste: er is geen reden je te beperken tot "iets natuurlijks". Je wilt gewoon iets tegen je pijnlijke botten. Je wilt waarschijnlijk het beste middel met de minste bijwerkingen. Of dat een natuurlijk middel is, maakt dan niet uit.

Maar wat je ook neemt, je zult toch echt eerst de oorzaak moeten weten. Anders kom je niet verder dan een algemene pijnstiller. En die bestrijdt alleen het symptoom. Ook nuttig, maar geen echte oplossing.

Voor het vinden van de oorzaak zul je toch echt terug moeten naar je arts.

Overigens duurt het een paar weken (vaak wel twee tot drie maanden) voordat je vitamine D weer op peil is. Wacht dus een aantal weken af. Het beste is om dan, in overleg met je arts, nogmaals je gehalte aan vitamine D te laten meten. Dan weet je of je huidige dosering precies goed is, of net iets te hoog, of net iets te laag.

Blijven je pijnklachten op langere termijn bestaan, ga dan terug naar de dokter en ga op zoek naar de oorzaak. Pas als je die weet, kun je iets zinvols doen.

Succes!

Cryofiel
6 jaar geleden
Vaak wordt Vitamine D samen met B12 gegeven. Zou gewoon terug gaan en vertel je klachten. Zijn het je botten of gewrichten? Wat ik erover gelezen heb is een Magnesium tekort niet in het bloed te zien maar dat kan ik mis hebben. Je zou dus magnesium citraat kunnen slikken maar denk dat je beter even eerst naar de arts kan gaan om dat te vragen. Calcium zoals boven genoemd zit in banaan.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het meten van magnesium in bloed kan wel, maar zal alleen extreme tekorten aantonen.
Een klein tekort wordt aangevuld met magnesium uit o.a. de botten. In een banaan zit meer magnesium dan calcium
https://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=76
Verder laten onderzoeken, mijn vriend had ook zulke klachten. En bleek de ziekte van Kahler te hebden, wil je iet bang maken, maar als een arts niets kan vinden en je blijft pijn houden verder onderzoek laten doen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord, Nou is het zo dat ik eerst altijd hoofdpijn had. Toen ben ik naar de arts geweest om mijn gehalte aan vitamine D te laten meten. Toen zei ze mijn tekort aan vitamine D, 14 was. Dus gaf ze me vitamine D druppels mee. En elke week moest ik in 1 dag twee druppels nemen. Maar sinds die week begonnen mijn botten pijn te doen. Waarschijnlijk heeft ze me een te hoge dosering gegeven, maar dat weet ik niet zeker. Ik zelf vind het erg jammer dat de arts dat niet weet, want telkens als ik terug naar de arts ga, dan vertelt ze me dat ze het niet weet. Hoewel op het blaadje van de medicijn(die je meekrijgt) staan er gevolgen van een hoge dosering. Onder andere dus pijn aan de botten en hoofdpijn. Dat is precies wat bij mij nu gaande is. En omdat de dokter het niet weet, kwam ik op het idee om het aan jullie te vragen aangezien ik nog wel twijvel.
Cryofiel
6 jaar geleden
Bij een tekort aan vitamine D geeft de arts je een dosering die je goed in de buurt zal brengen van de optimale waarde. Maar helemaal perfect zal zo'n eerste dosering nooit zijn. Daarom moet je normaal gesproken na een maand of drie nogmaals bloed laten prikken om het gehalte aan vitamine D te meten. Dat zal in ieder geval stukken beter zijn dan bij de eerste keer. Maar misschien is het nog net niet hoog genoeg, of misschien zelfs net een tikje aan de hoge kant. De arts kan dan de dosering aanpassen. Daarna zit je een hele tijd goed, en hoef je slechts eens per twee jaar (of zoiets) een controle-meting te laten doen.