Welke behandeling werkt het beste tegen een onzuiver bovenlichaam?

Allen,

Ik ben inmiddels 21 en heb al een jaar of 6 last van een onzuiver bovenlichaam. Dan bedoel ik vooral acne op mijn rug en borst. Na jarenlang denken dat het wel over zou gaan ben ik er nu wel klaar mee. Nu vind ik overal artikelen over hoe je de acne het beste kan behandelen maar ik hoor liever ervaringen die daadwerkelijk baat hebben gehad.

Bij voorbaat dank en hopelijk heeft iemand een oplossing!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Cryofiel
6 jaar geleden
Het probleem met ervaringen is dat ze heel persoonlijk zijn. Iets dat mij heeft geholpen kan voor jou best averechts werken. Ook zijn ervaringen onbetrouwbaar. Als ik vertel dat ik baat heb gehad bij het insmeren met lavendelolie na het douchen, betekent dat in werkelijkheid alleen maar dat voor mij de situatie verbeterde NADAT ik regelmatig lavendelolie ging gebruiken. Of de situatie ook verbeterde DOORDAT ik lavendelolie ging smeren, kan niemand zeggen. Misschien is het zelfs zo dat mijn situatie verbeterde ONDANKS het smeren met lavendelolie. Als ik jou dan lavendelolie ga aansmeren ;-) beland jij van de regen in de drup. Ik denk dat je beter eens kunt informeren bij de huisarts, misschien bij een dermatoloog. Gewoon kijken of er een oorzaak kan worden gevonden. Bijvoorbeeld of het uit de huid zelf komt, of dat het een reactie van de huid is op externe omstandigheden. Wasmiddel (van je kleding) en zeep of watertemperatuur (bij het douchen) zijn wat dat betreft voor de hand liggende verdachten. Als je merkt dat de ernst varieert, zou een dagboek kunnen helpen. Daarmee kun je ontdekken of voedsel wellicht een invloed heeft, of je activiteiten, of misschien zelfs de kleding die je draagt.
Cryofiel
6 jaar geleden
Pas trouwens op met het zomaar volgen van allerlei adviezen. Zoals ik al noemde in mijn vorige reactie kunnen die zelfs schadelijk zijn. Een berucht voorbeeld is het gaan slikken van allerlei supplementen. Vanuit de alternatieve hoek wordt te vaak beweerd dat iedereen supplementen zou moeten slikken. Tot voor kort was vooral magnesium populair. Tegenwoordig begint magnesium wat terug te zakken en wordt zink wat vaker aanbevolen. Ook vitaminen zijn populair, op dit moment met name B12. Hoe dan ook, supplementen slikken is alleen zinvol als je een tekort hebt. Wanneer je een tekort gaat aanvullen dat je niet hebt, kan dat schadelijk zijn. Dat geldt niet alleen voor mineralen maar ook voor vitaminen. Vul dus mogelijke tekorten alleen aan als je die daadwerkelijk hebt, en vul dan zodanig aan dat het tekort wordt opgeheven - niet minder, en vooral ook niet meer dan dat.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goed advies Cryofiel.
Reddie
6 jaar geleden
Goed advies Cryofiel.
Cryofiel
6 jaar geleden
Bedankt voor jullie steun!

Antwoorden (2)

Een behandeling die de oorzaak aanpakt.

Het probleem is echter dat er verschillende oorzaken zijn.
Zuivel (melk, kaas, enzovoorts) is een mogelijke oorzaak, de behandeling is dan simpel: tijdelijk stoppen met alle vormen van zuivel. (ook opletten dat in kant en klaar voedsel vaak zuivel zit)

Ook zijn er vaak meerdere oorzaken, zuivel zal bijvoorbeeld iets verschil maken, maar dan wordt het zoeken naar de rest.

Zo is er hier iemand, die pukkels krijgt als er niet 'schoon' gegeten wordt, uit eten gaan is vaak al lastig, we zijn er nog niet achter wat het precies is. Met de ene soort slagroom gaat het fout, met een andere soort niet. (homogeniseren en/of verhitten kan hier het verschil zijn)

Kom je niet achter de oorzaak, dan blijft een dermatoloog een optie.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Pas als het werkt, is het middel voor de patiënt gevonden en goed, maar ik heb vaker gehoord dat huidproblemen opgelost werden door paardenmelk.

Paardenmelk : Lijst van beweringen
----------------------------------------
De oude steppen volkeren gebruiken het als geneesmiddel. Het maakt hen immuun tegen ziekten en die volkeren worden erg oud.

-De samenstelling van paardenmelk lijkt meer op die van moedermelk dan op die van koeienmelk.

-Omdat het veel vitaminen en sporenelementen, zoals ijzer, kalium, calcium en fosfor bevat, geeft paardenmelk extra energie bij vermoeidheid, stress, intensieve sportbeoefening en herstel na een operatie.

-Het wordt in Nederland als een geneesmiddel beschouwd.

-Het bevat een stof die de goede en slechte bacteriën activeert. De goede bacteriën elimineren de slechte en zo heeft paardenmelk een zuiverende werking.

-Omdat paardenmelk weinig vet bevat, is het goed voor mensen met een te hoog cholesterolgehalte en bij hoge bloeddruk.

-Het drinken (dus niet op de huid uitsmeren) van paardenmelk is goed voor mensen met psoriasis en eczeem. Anderen zeggen dan weer dat zeep van paardenmelk en zalven met paardenmelk tegen deze kwalen helpen.

-Paardenmelk wordt aangeraden bij problemen met de stofwisseling, bij onregelmatige stoelgang, huidproblemen, een te hoog cholesterolgehalte, stijve gewrichten, kanker en menopauzeklachten.

-Het zuivert de lever, de darmen, het bloed en de huid.

-Het zorgt voor een hoger hemoglobinegehalte en een vermeerdering van rode bloedlichaampjes, die op hun beurt een betere zuurstofopname in de longen verzekeren.

-Het verhoogt de weerstand.

-Het is goed bij de behandeling van diverse, niet nader genoemde welvaartsziekten.

-En ten slotte heeft paardenmelk ook nog een eigenschap die aan homeopathie doet denken. Niet omdat het verdund gebruikt wordt, maar omdat de aandoeningen vaak verergeren gedurende de eerste weken; pas daarna begint men verbetering te merken.

Je zult het moeten uitproberen, de ene mens is de andere niet, waar jij allergisch voor kunt zijn, ben ik het niet en andersom.

Succes!