Wat is er met mijn handen aan de hand?

Ik heb al een aantal weken last van 'gespannen' handen(+pols). Ze hebben een soort van gespannen pijn die af en toe door steekt door mijn lichaam (ik weet niet hoe ik dit op internet kan vinden) Ik heb telkens het gevoel dat ik mijn vingers en pols wil strekken, omdat dit mij een goed gevoel geeft. Ik zet dus de hele tijd druk op mijn handen, vingers en polsen, maar het helpt niks. Mijn handen knakken ook vaak (zonder intentie om ze knakken). Ik ben 16.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
6 jaar geleden
Ben je al bij de huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nee
Ritsuka
6 jaar geleden
bel morgen dan eens voor een afspraak.
Cryofiel
6 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke ik weet genoeg, bedankt iedereen.

Antwoorden (2)

Niet langer mee rond blijven lopen en zo snel mogelijk een arts raadplegen. Deze verschijnselen zouden op een reumatische aandoening KUNNEN duiden. Sterkte!!
6 jaar geleden
Cryofiel
6 jaar geleden
Kan ook een beknelde zenuw zijn, een geïrriteerde pees, een doorbloedingsprobleem, enzovoort.
Het kan een tijdelijk "gewoon iets raars" zijn waarvan je de oorzaak nooit zult ontdekken.

Het kan echter ook reuma zijn, of artritis, of een beknelde zenuw, of een geïrriteerde pees, of een probleem met de bloedsomloop, of diabetes, of een nierprobleem, of ... enzovoort.

Ga dus naar de huisarts en laat die jou onderzoeken.
Cryofiel