Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

rode warme rechterhand 's avonds, niet gezwollen/dik, hoe komt dit?

Bijna elke avond beginnen de knokkels en pols van m'n rechterhand rood en warm te worden, maar niet dik/gezwollen, en soms breidt dat zich uit over de rest van mijn hand. Soms is het ook schraal. Alles wat ik erover kan vinden gaat over handen die ook nog gezwollen zijn en gaat over beide handen. Bij mij is duidelijk de rechter rood en warm en links niet of nauwelijks. Handcreme helpt even een beetje.
Wat is dit? Ik weet dat je dit het best aan een dokter kan vragen, maar zo erg is het niet en misschien weet iemand wat het is en hoe ik ervan af kom, want het is wel lastig.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat je een infectie hebt, zoals een bacteriële of virale infectie. Neem contact op met je arts om de oorzaak te achterhalen. Het is ook mogelijk dat je een allergische reactie hebt, of dat je een auto-immuunziekte hebt.
(Lees meer...)
Bronnen:
4 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding