rode warme rechterhand 's avonds, niet gezwollen/dik, hoe komt dit?

Bijna elke avond beginnen de knokkels en pols van m'n rechterhand rood en warm te worden, maar niet dik/gezwollen, en soms breidt dat zich uit over de rest van mijn hand. Soms is het ook schraal. Alles wat ik erover kan vinden gaat over handen die ook nog gezwollen zijn en gaat over beide handen. Bij mij is duidelijk de rechter rood en warm en links niet of nauwelijks. Handcreme helpt even een beetje.
Wat is dit? Ik weet dat je dit het best aan een dokter kan vragen, maar zo erg is het niet en misschien weet iemand wat het is en hoe ik ervan af kom, want het is wel lastig.

Antwoorden (1)

Het is mogelijk dat je een infectie hebt, zoals een bacteriële of virale infectie. Neem contact op met je arts om de oorzaak te achterhalen. Het is ook mogelijk dat je een allergische reactie hebt, of dat je een auto-immuunziekte hebt.
Bronnen:
4 maanden geleden