zit er in knoflook een zuur wat je huid zou kunnen aantasten?

heb namelijk vaak last van huidbeschadiging nadat ik daarvoor iets met knoflook heb gemaakt..

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
5.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
kun je makkelijk testen door handschoenen te dragen tijdens het snijden van knoflook.
Het is de laatste tijd ook kouder geweest, dus je handen zijn mogelijk al wat droger, dan krijg je ook sneller beschadigingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
goed idee,zal het volgende keer zeker proberen!

Antwoorden (1)

Knoflook wordt juist aanbevolen om op de huid te smeren als zich daar een infectie bevindt. Het heeft een sterk ontsmettende en wondhelende werking. Een huid met bijvoorbeeld psoriasis, wratten, eczeem of acné herstelt daardoor beter.

Maar uit medische literatuur blijkt wel dat langdurige applicatie van knoflooktenen (meer dan acht uur) chemische brandwonden kan veroorzaken. Dus als je langdurig in de keuken bezig bent geweest en veel knoflook op je hand hebt gekregen zou dat best de huid van jouw hand kunnen hebben beschadigd.

Sommige mensen krijgen als allergische reactie last van hun huid nadat ze in contact zijn gekomen met knoflook. Dat kan wellicht bij jou ook de oorzaak zijn.
Amadea