Wat is de hersteltijd van een tumoroperatie bij de heup mbt klachten aan de knie en hamstring?

Ik ben ruim 3 weken geopereerd aan mijn heup (goedaardige tumor van 8 cm verwijderd). Hiervoor had ik al 2,5 jaar ernstige pijn aan aanhechting hamstring met zitten en kniepijn bij lopen en strekken. De arts zegt de tumor volledig te hebben verwijderd, echter zat deze helemaal vast aan mijn spierweefsel. De pijn met zitten is echter nog aanwezig en de kniepijn is een fractie beter tot dusver.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Degene die je er het best over kan oordelen is de behandelend arts.
Alleen hij weet wat hij gedaan heeft en hoeveel hij de spier heeft beschadigd. Waarom denk je dat willekeurige mensen op GV hier iets zinnigs over kunnen zeggen?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Na 2 weken kon ik het been weer volledig belasten en na 6 weken mag ik weer sporten, aldus de prognose vooraf. Er is diep in de spier gesneden begreep ik. Maar wellicht ervaringen van mensen hier?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
belastbaarheid heeft deels te maken met hersteltijd. Voor spieren geldt ook: stilstand is achteruitgang. Om te genezen moeten ze ook aan het werk.
Wat ik erover kan zeggen: Enkele jaren geleden heb ik een diepe scheur gehad in mijn spieren in het bovenbeen, en daar heb ik enkele weken echt last van gehad. Elke dag ging iets beter als de voorgaande.
Bij jou is er echt een chirurgische wond gemaakt, neem goed de tijd om hier helemaal van te herstellen, en belast waar mogelijk

Antwoorden (1)

De informatie van je arts lijkt juist :
Na 2 weken het been weer volledig belasten en na 6 weken weer gaan sporten.
Geef de spier de kans om te herstellen.

Wanneer je bij het belasten nog veel pijn hebt, pas dan de belasting aan.
Lukt sporten nog niet zonder pijn, wacht daar dan nog even mee.