Ik heb al van kleins af aan moeite met het bewaren van mijn evenwicht. Wie heeft er tips?

Ik doe regelmatig evenwichtsoefeningen (meerdere keren per week) maar die helpen absoluut niet. Ik heb ook lange tijd meerdere keren per dag oefeningen gedaan maar dat had ook geen effect. Als ik met Ned. in Beweging meedoe is de evenwichtsoefening al afgelopen voor ik enigszins in balans ben.
Ik word vaak ook ]zenuwachtig van het feit dat ik mijn evenwicht niet kan bewaren en dan wordt het natuurlijk nog moeilijker. Daardoor vind ik bijv. traplopen ook doodeng want ik ben dan erg bang achterover te vallen.
Van artsen heb ik op dit punt niets te verwachten want die zeggen alleen maar dat ik bewegingsoefeningen moet doen.
Heeft iemand tips?

Toegevoegd na 43 minuten:
Allemaal bedankt voor de reacties en de antwoorden. Ik ga de tips opvolgen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Het is handig als je erbij vermeldt wat er de oorzaak van is!
Ritsuka
11 jaar geleden
Heb je al eens bij de huisarts laten controleren of je evenwichtsorgaan wel goed is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn evenwichtsorgaan schijnt goed te zijn maar ik ga het nog eens aan hem vragen.
Het probleem is dat ik sowieso weinig mobiel ben. Durf al jaren niet de straat op door straatvrees. Pas sinds kort lukt dat weer een klein beetje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou een doorverwijzing naar de neuroloog vragen aan de huisarts, zoals Mevrouwvan (+) al aangaf. Het kan best dat als je de oorzaak weet en er een oplossing is, je ook minder straatvrees krijgt........

Antwoorden (1)

Ja, de enige tip is:
Ga terug naar de dokter en vraag een gedegen neurologisch onderzoek.

Want de oorzaak moet worden vastgesteld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben door o.a. mijn straatvrees niet erg mobiel. Maar in het verleden is er in ieder geval door de huisarts niets gevonden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je evenwichtsorgaan beschadigd is, of er problemen zijn in de doorgave van het signaal of de verwerking daarvan in de hersenen, dan kan je oefenen wat je wil maar dat zal niet veel helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, door de huisarts misschien niet.
Maar die hoort jou dus door te sturen naar een specialist,
voor een gedegen onderzoek.