ik heb pijn in mijn schouder na het slapen wat kan ik hier aan doen?

Als ik wakker wordt heb ik pijn in mijn schouder/bovenarm zo'n beetje de spier ter hoogte van de slijmbeurs aan de voorkant, ook in de spier die van het schouderblad naar de nek loopt zit spanning, hierdoor wordt ik iedere keer wakker met hoofdpijn. Ik heb een vrij nieuw bed (half jaar oud) en een goed kussen dus hier zou het niet aan moeten liggen. Heeft iemand tips. Ik denk dat ik met mijn schouders opgetrokken slaap (spanning) maar weet niet wat ik hier aan kan doen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Heb je behalve de pijn als je wakker wordt ook andere klachten in je schouder of nek? Bijvoorbeeld bij bepaalde activiteiten en bewegingen, en welke dan? En heb je eerder problemen met je schouder gehad?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
nee eigenlijk niet alleen deze klachten

Antwoorden (2)

Het kan spanning zijn (stress) waardoor je last krijgt. fysiotherapie kan helpen.
Je kunt een ander kussen uitproberen. Je zegt een goed kussen te hebben. Er zijn zoveel verschillende soorten kussens. (Ik heb er zelf al zeker tien uitgeprobeerd) Wat mij helpt..en het ligt eraan hoe je slaapt:op je rug of op je zijde...op je zijde liggen en het kussen boven je schouder duwen, zodat je met je hoofd op het kussen ligt en je schouder op het matras. Ook hier zijn kussens voor, deze hebben een inham in het midden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik slaap inderdaad op mijn zij. Het kussen wat jij omschrijft is het kussen wat ik heb. dankje voor je reactie
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
probeer het eens met een wat zachter kussen en dan zelf die inham "maken". Vaak zijn die al voorgevormde kussens hard
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Probeer eens op je buik in te slapen met je hoofd op een zacht maar plat kussen zodat je bijna horizontaal ligt en je nek geen knik hoeft te maken.
Wat je nu zou kunnen doen is je best doen om overdag je armen, schouders en nek zoveel mogelijk te ontspannen. Blijf wel bewegen. Let ook op je houding. Je schouders niet optrekken, maar naar beneden laten en iets naar achteren. Je nek kan je ontspannen door afwisselend de spieren te spannen (even vasthouden) en weer te ontspannen. Dit kan bijvoorbeeld door je oor naar je schouder te bewegen of door je hoofd afwisselend naar links en rechts te draaien. Bekijk ook of je werkplek goed is afgesteld. (hoogte stoel t.o.v. tafel etc.) Werkt dit niet dan kan een fysiotherapeut je mogelijk verder helpen. (bron: eigen ervaring)