Kan ik het overblijfsel van mijn wrat weg laten halen?

Op mijn 8ste heb ik een wrat aan de onderkant van mijn rechtervoet weg laten halen. Nu ben ik 17 en er zit al 9 jaar een litteken waar ik echt dolgraag vanaf wil. Kan ik dat bij de dokter weg laten halen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K
Ivana
9 jaar geleden
Onze dokter heeft een speciaal wrattenspreekuur. Hij verdooft dan met vloeibare stikstof en haalt de wrat weg. Pijnloos.
Ja ga maar naar je huisarts, want klungelen meteen wrattenstift duurt zó lang.
Ivana
9 jaar geleden
Sorry, ik lees nu dat het over een litteken gaat, ja dat is waarschijnlijk onmogelijk. Tenzij er wild vlees op zit wat lastig is, dan kan het wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik had er geen last, ik moest alleen wachten .niet toen ging het vanzelf weg maar anders vraag aan je doktereactie of arts
liveisgreat
9 jaar geleden
de onderkant van je rechtervoet is nu wel niet zo heel zichtbaar. je moet al met blote voeten liggen met zichtbare onderkant of zo om het te zien. en dan nog let er wellicht geen mens op. waarom wil je het weg behalve als je er natuurlijk last van hebt? iedereen heeft wel ergens een littekentje of dergelijke, sommigen zelfs in hun gezicht.
maar goed. Ik heb al gehoord dat het met laser zou gaan. maar heb er geen ervaring mee. een schoonheidsoperatie voor een litteken kan ook, maar voor onder je voet lijkt het me duur. en mijn grootmoeder zwoor bij Zweedse Kruidenelexir van Maria Treben (verkrijgbaar bij o.m. De Tuinen), zij zou er haar operatielitteken mee vervaagd hebben. Of dit waar is, kan ik je echter niet verzekeren.

Antwoorden (2)

Het ligt eraan waar de wrat zat, een litteken is vaak niet helemaal te verwijderen, maar wel kleiner en mooier te maken, dat doet je huisarts niet, daarvoor moet je een verwijzing aan je huisarts vragen voor de plastisch chirurg. Of het vergoed wordt door je ziektekostenverzekering is af te wachten, als het in het oog valt is deze kans redelijk aanwezig. Ook kost de plastisch chirurg je een deel van je eigen risico als dat nog niet geheel gebruikt is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad. Het litteken weghalen kan maar dat kan wat geld kosten. Waarschijnlijk wordt er ook niets terugbetaald voor zo'n behandeling omdat het niet echt als een nadeel kan aanzien worden. Je lijdt er niet onder zal ik maar zeggen.