Ik hebt ontzettend veel jeuk en weet niet hoe weg gaat kan iemand helpen ?

ik heb ontzettende jeuk bij mn anus en gaat niet weg ik dacht eerst dat ik wormen had maar ik zie ze niet in mn ontlasting al 4 dagen zelf medicijnen genomen voor ze gaat niet weg zie ze ook niet dus misschien heb ik wat anders zou iemand weten wat ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
er bestaat sinds enkele dagen een nieuwe dienst. Dit is een man of vrouw die enorm veel verstand heeft van allerlei medische kwaaltjes. echt een uitkomst. Ze zijn ook bevoegd om medicatie uit te schrijven. Zoals ik zei, pas sinds enkele dagen hier dus je moet zelf even uitzoeken of er zo iemand bij jou in de buurt zit. Ze noemen zo'n persoon "huisarts" of "dokter"
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Duim Niels !
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En als de huisarts geen antwoord heeft is er altijd nog een proctoloog (al heb ik nooit begrepen waarom iemand voor dat specialisme kiest).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Niels: ik heb gehoord dat onze overheid zelfs al een systeem heeft bedacht waardoor de kosten voor deze service collectief betaald worden. Dat heeft iets te maken met het feit dat niet iedereen het zelf kan betalen en dat ze niet willen dat iemand die vaak ziek is, failliet gaat aan de kosten van medische hulp. Is best goed over nagedacht. @VS: zoals iemand al aangeeft als antwoord, zouden het ook aambeien kunnen zijn. Of een anaal fissuur, of huidaandoening. Ga gewoon even bij die huisarts langs, die zitten er speciaal voor!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zou zelf ook aan aambeien of wormen denken. Erg vervelend in ieder geval, ik zou de arts raadplegen.

Antwoorden (2)

Misschien heb je last van aambeien,dit kan ook veel juik geven.(komt meestal voor bij obstiptie)Voor het geval dat je toch wormen hebt zal met een stoelgangstaaltje naar je huisarts moeten,in het labo heeft men het zo gezien.Bij positieve uitslag kan je dan ook de aangepaste medicatie krijgen.
fremar
9 jaar geleden
Er zijn nogal wat aandoeningen die jeuk aan de anus kunnen geven. De wormpjes waar je zelf aan dacht is zeker een optie; al geven die meestal met name 's nachts jeuk. Als de klachten niet weg zijn na een tabletje van de drogist (ik neem aan dat je mebendazol gekocht hebt?) dan is dit echter niet de oorzaak.

Aambeien geven vaak jeuk klachten.
Bij kinderen en mensen met incontinentie voor ontlasting wordt jeuk nogal eens veroorzaakt door 'fecal soiling.' Er komt dan ontlasting uit de anus en dat irriteert simpelweg de huid als het niet snel genoeg schoongemaakt wordt. Ook bij mensen zonder incontinentie maar met slechte hygiëne kan dit een oorzaak zijn.
Aan de andere kant kan teveel hygiëne ook weer jeukklachten geven.

Aandoeningen als anale fissuren en anale fistels kunnen (naast pijnklachten) ook jeukklachten geven. Fissuren en fistels geven op hun beurd ook weer meer kans op soiling.
Bij vrouwen kan vaginale afscheiding (of zelfs menstruatiebloed) irritatie en jeuk geven in het anale gebied.

Vergeet ook niet dat tussen de billen normale huid zit waar huidaandoeningen kunnen spelen. Schimmelinfecties komen daar bijvoorbeeld veel voor. Eczeem zien we regelmatig als gevolg van te veel hygiëne, zeepresten of bij allergische reacties (op bijvoorbeeld vochtig toiletpapier.)

Al met al dus nogal wat mogelijkheden en ik kan zonder verdere informatie niet zeggen wat er speelt. Daarom toch verstandig om naar je huisarts te gaan; die kan dit over het algemeen snel oplossen.