Voet aan de onderkant opgezet, wat kan dat zijn?

Als ik sommige zomerschoenen draag heb ik regelmatig dat de onderkant van mijn voet(en) opzetten en het is erg pijnlijk. Vaak zit het in de voetholte, maar soms ook onder de tenen, de plek waar de pijn zit wisselt. De pijn verdwijnt weer binnen 1 of 2 dagen.

Het gebeurt zowel met schoenen met weinig voetbed, als de duurdere schoenen met voetbed. Het gebeurt ook als ik met blote voeten op het strand wandel. Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Doordat de pijn komt en gaat ben ik nog niet naar de huisarts geweest, maar ik wil toch wel eens weten wat dit kan zijn.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Het beste antwoord

De wisselende plek en het herstel binnen een paar dagen suggereren dat het hier gaat om spierkrampen. Aangezien de schoenen (voetbed) niet uitmaken en het ook op het strand gebeurd heb je waarschijnlijk in de basis al hoge spanning in je voetspieren. Ik vermoed dat je houding wat voorover is waardoor de belasting op je voet teveel op de bal valt (dus niet goed verdeeld tussen bal en hak). Om te voorkomen dat je voorover valt gebruik je de voetspieren (teveel). Je kunt waarschijnlijk het beste naar een Cesar of Mensendiecktherapeut om de manier waarop je jouw voeten belast na te laten kijken.