Kan het dat ik vocht vasthoud na stoppen laxeermiddel?

Ik heb een maand ofzo laxeermiddelen genomen , Dulcolax ofzoiets en nu ben ik gestopt sinds 2-3 dagen geleden maar mijn broek begint nu hard te spannen aan mn benen en ik heb een. HEEL dik gezicht , zou dit door die pillen kunnen komen ? Dankjewel voor antwoord

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K
fremar
10 jaar geleden
nier problemen? raadpleeg zo vlug mogelijk je arts,want er is blijkbaar vochtophoping.
Ritsuka
10 jaar geleden
vraag het even na bij de arts, maar het zou door die pillen kunnen komen ja, die drogen je heel erg uit
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik heb maar 3pakjes van ehm 40 tabletjes genomen , normaal mag je er 2 per dag en ik nam er soms 6 per dag.. Dus zou ik in gevaar zijn??

Het beste antwoord

Als je stopt met laxeren duurt het even voordat je lichaam de vochtbalans heeft hersteld. Je kunt last krijgen last van opgezwollen handen, voeten, benen en gezicht. De vochtophoping in je lichaam kan een paar dagen tot weken duren. Het is niet ongewoon dat je in deze periode 2-5 kg vocht vasthoudt. Na het stoppen met het gebruik van laxeermiddelen kun je tijdelijk ook problemen hebben met de stoelgang (obstipatie=verstopping). Het eten van meer voedingsvezels helpt dan om de stoelgang weer op gang te brengen. Veel van de lichamelijke klachten herstellen als je weer normaal gaat eten en stopt met bovenstaande middelen. Het kan wel zo zijn dat je na langdurig gebruik van laxeermiddelen klachten houdt aan je darmen en je maag.
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En gewoon voldoende blijven drinken.