Ik heb weinig kracht in mijn handen. Hoe kan ik daar verbetering in brengen?

Ik heb m.n. weinig kracht in mijn vingers.
Ik doe al geregeld oefeningetjes door bijv. in een propje papier te knijpen of in een spons maar dat heeft amper resultaat.
Ik heb altijd weinig kracht in mijn handen/vingers gehad maar met het ouder worden wordt het erger.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K
fremar
10 jaar geleden
http://www.dz.nl/para/folders/toonfolder-763.html
tinus1969
10 jaar geleden
wat zegt de huisarts ervan/
Zijn je handen alleen krachteloos, of ook gevoelig/pijnlijk/tintelend? (denk aan reuma, artrose of vitamine B12 tekort).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb verder geen klachten en ik heb mijn hele leven dus al weinig kracht in mijn handen dus ik denk niet dat er een kwaal aan ten grondslag ligt. Ik heb geen reuma of artrose en ook geen vitaminetekort. (Ik krijg regelmatig bloedonderzoeken vanwege div. kwalen).

Antwoorden (3)

Bij de lidl heb je regelmatig van die knijpdingen waarmee je je spierkracht verbetert. ook helpt een lapje stof wel, houd dit stevig vast en laat iemand anders de andere kant van het lapje vast pakken ga hier samen aantrekken en zorg dat je het vast houdt. Je kan er een klein spelletje van maken. (Dit lijkt erg op touwtrekken)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vraag het aan een fysiotherapeut die gespecialiseerd is in hand- en polsaandoeningen. Wellicht is er meer aan de hand. Niet zomaar zelf oefeningen gaan doen. Wanneer je zomaar oefeningen gaat doen met een evt. onderliggende kwaal kan het meer kwaad dan goed doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neem een krant en vouw die zo klein mogelijk op, hiermee train je je handen super!