Na hoeveel dagen kan je een urinetest laten doen, als je een antibiotica kuur hebt gehad ?

Ik had vorige week een nierbekkenontsteking, en 2 dagen geleden was mijn laatste dag van de antibiotica keur van 7 dagen.
Toen ik met dag 5 bezig was had ik nog pijn en ik dronk heel veel vocht, maar er kwam heel weinig uit dus ging ik naar de huisarts en die ging een test doen en zag dat het nog niet over was, hij zei helaas kan ik geen kweek doen omdat ik nog met antibiotica bezig ben.
Nu ben ik vergeten te vragen, wanneer kan je dan wel een kweek laten doen.
Dus vandaar mijn vraag, wanneer kan je dan wel een kweek
LAten doen ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
volgens mij gelijk erna, moet je even bellen

Het beste antwoord

Veel artsen doen het al direct na de kuur en komen daarmee prima uit. De standaard urineweginfectie stelt dat het een week na de kuur moet, tenzij u nog klachten heeft dan moet het eerder.