Ik heb last van blijvend branderig gevoel en irritatie aan mijn schaamlippen en bij ingang van vagina. Wie kan helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wou er nog bij zeggen dat ik heel veel last heb van blaasontstekingen en schimmelinfecties. Ik heb al alles gedaan wat je moet doen en heb het nu al wat onder controle maar zit toch nog met die blijvende irritatie en moet enorm opletten dak in niet opnieuw een blaasontsteking of infectie heb.
Amadea
10 jaar geleden
Ben je ook getest op Candida?
Ritsuka
10 jaar geleden
hoe reinig je de schaamstreek?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben inderdaad al getest en had geen candida
ik was zoveel mogelijk alleen met lauw of koud water
ik heb ook intiemezeep speciaal tegen infecties enz
gebruik neutrale douchegel
ga al veel minder in bed met badzout enz (eigenlijk nooit meer)
hierdoor is het al veel beter en krijg ik geen infectie meer, maar moet heel goed opletten.
ik gebruik af en toe eens tea tree zalf om te verzachten en dit helpt wel maar het gaat nooit volledig over.
bij seks heb ik ook pijn bij het binnenkomen en gebruik ook al glijmiddel enz en bij mij weten is het altijd vochtig genoeg, maar toch irriteert het. ik zou gewoon graag nog eens spontane seks zonder al te veel te moeten nadenken van heb ik glijmiddel bij. soms moet ik zelf verdovende creme gebruiken (werkt wel maar je moet er altijd aan denken en normaal is het niet hé?)
ik heb het zo een beetje echt gehad :)
Ritsuka
10 jaar geleden
naar mijn weten is intiemzeep juist niet goed.
bij mij werd het juist beter toen ik dat niet meer gebruikte. Gewoon water spoelen. Er is wel iets waarbij je inderdaad altijd pijn hebt als de penis of iets anders (zoals een vinger of tampon) naar binnen gaat, maar ik weet helaas niet meer hoe dat heet.
Iets dat er dan scheurtjes ontstaan, heb je het met je huisarts ook daarover gehad?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer eens een tijdje zonder onderbroek te slapen. Dat kan helpen. Houdt het luchtig

Antwoorden (1)

de dokter. Die is daarvoor, met het uitschrijven van een recept
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb er al 100 gezien hoor en al vanalles geprobeerd ;)
anneliez
10 jaar geleden
oke, dat kon ik niet lezen in je vraag, en er zijn zoveel mensen die met dat soort problemen niet naar een dokter durven. Hoop dat je toch een oplossing vindt