Wat is dit voor en plekje op mijn voet?

Plekje op voet
Weet niet wat het is.
Wratje? Eksteroog?
Geen idee wat is het

Rondje roodheid,
Niet het stukje met schilfertjes.

Plat plekje niet echt verhoogd zoals een wratje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij een vorm van voetschimmel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat het gewoon een vochtbultje is.

Het beste antwoord

Lastig om te zeggen, maar afgaande op de rode kleur van de directe omgeving van het plekje, de lichte opzwelling en de gele kleur van het plekje zelf, denk ik dat het een ontstoken porie of een zeer klein geïnfecteerd plekje is.

Als je een klein wondje oploopt, of als er in een porie bacteriën komen, en het huid snel herstelt, dan ontstaat er net onder de huid zo'n kleine infectie. Dat is min of meer hetzelfde principe achter een puist, en ik denk dat dit is wat je hebt.

Het is vrij klein, en het ziet heel beperkt en niet al te ontstoken uit, dus maak je geen zorgen. Je immuunsysteem weet raad ermee, en over een paar dagen zal het weg zijn.
Mocht het groeien, pijnlijker of warmer worden, dan zou je kunnen overwegen om het plekje leeg te prikken met een ontsmette naald, de inhoud eruit persen en de boel goed ontsmetten.
En voordat het uit de hand loopt (wat ik niet totaal verwacht), uiteraard naar je huisarts!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denk gewoon een puistje, en als het MIJN voet was, had ik een naald gepakt in het vuur gehouden en doorgeprikt en ontsmet met alcohol. Maar dat zou Ik dus doen. Verder er geen zorgen om maken.