Ik heb een vreemde bult op mijn hand, wat is het?

Ik was op school en opeens voel ik iets raars in mijn hand, dat een klein beetje pijn deed. Mijn ouders en mijn klasgenoten weten niet wat het is, het voelt alsof het bot is, alsof het er onder zit. Mijn klasgenoten zijden dat ik een operatie moest doen, is dat zo of zitten ze me gewoon te plagen? Ik ben best wel bang...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.5K
Amadea
10 jaar geleden
Zijn daarbij twee grote blauwe plekken te zien? Vermoedelijk heb jij je flink gestoten.
fremar
10 jaar geleden
Als dit niet het geval is ga best eens naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net hetzelfde gehad ooit en dit is vanzelf verdwenen..

Antwoorden (1)

Het is waarschijnlijk een ganglion. Dat is een uitstulping van een peesschede. Een peesschede is een kokertje waar doorheen een pees loopt. Ook kan het een uitstulping zijn van het gewrichtkapsel. Het is met vocht gevuld en voelt hard aan.
Het verdwijnt in ongeveer de helft van de gevallen vanzelf. Verdwijnt hij de komende weken niet of als hij pijn gaat doen, maar pijn hoeft hij niet te gaan doen, dan kan de huisarts hem leegzuigen met en injectienaaldje. In een enkel geval wordt er geopereerd. Meestal hoeft het zo ver niet te komen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
misschien ten overvloede: Het is onschuldig en kan zomaar ontstaan. Vroeger verhielpen mensen een ganglion door er een tik op te geven met een hamertje. Dan scheurt hij open en verdwijnt het vocht. Ik raad je niet aan dat te doen. Afwachten dus.
Ivana
10 jaar geleden
Het kinderspel "hamertje tik" ? ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoiets?
http://www.youtube.com/watch?v=-aX_YZGXHlM
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja zoiets, maar doe het maar niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vind het meer op een bult na stoten lijken.