Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Kun je een scheurtje in het bot ook voelen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, het scheurtje zelf niet, een scheurtje herken je aan een zwelling, pijn en het slecht kunnen bewegen van het lichaamsdeel. Echter om het zeker te weten, zal er een foto moeten worden gemaakt.

Bronnen:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoe...

Ja natuurlijk kun je dat. Wat in de volksmond een "scheurtje in het bot" genoemd wordt is medisch gezien gewoon een breuk; dat kan gemeen pijn doen. Dit soort breuken zijn minder erg aangezien de breukvlakken per definitie nog perfect op elkaar liggen. Hierdoor groeien ze beter en sneller aan elkaar, dan wanneer het bot helemaal door is.

De eerste keer toen ik mijn arm brak, was 1 bot gebroken en de andere gescheurd. Mijn arm was een soort gevoelloos. Ik voelde niks meer. Een scheur in je bot voel je niet, maar die zie je aan de huid.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100