Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn been gekneusd en hoe erg?

5 dagen geleden ben ik tegen een klimrek aangerend ^^ Met m'n bovenbeen rende ik tegen een stang aan van het klimrek. Het deed ontzettend zeer, dus gelijk gekoeld en gaan slapen. De volgende dag deed het ook erg zeer, 2 dagen erna ging het wel maar gister en vandaag heb ik weer veel last van. Is dit wel normaal en wanneer kan ik verwachten dat dit weer over is? Hoe gaat het het snelst over, moet nl. de aankomende dagen werken...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Beste Jokevm,

Belangrijk om even naar te kijken: Is er een zwelling op komen zetten? Welke zijde van het bovenbeen heb je bezeerd? Doet het alleen zeer bij activiteit van het bovenbeen, of ook in rust?

Er zitten aan de voor-, en achterkant behoorlijk wat spieren om het bovenbeen heen, dus mocht je je daar bezeerd hebben zou ik niet op de eerste plaats direct denken aan een botkneusing. Aan de zijkanten is het bot wel wat meer blootgelegd, en dan kan het dat het botvlies van het bovenbeen geïrriteerd is geraakt. Lichte botvliesirritaties hoeven niet enorm lang te duren, denk aan max. 2/3 weken. Mocht het erger zijn, botvliesbeschadigingen, kun je hier ongeveer 6 weken voor rekenen.

Ook kun je denken aan lichte spierbeschadiging, dit is te vergelijken met een blauwe plek, of spierpijn na het sporten. Doorgaans is dit iets wat 3-5 dagen mag aanhouden. Duurt dit langer dan een week, dan is het wel verstandig om toch naar een huisarts te stappen.

Sterkte!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding