Ik heb de laatste tijd vaak pijn in mijn knie, wat kan dit zijn??

De pijn zit schuin onder mijn knieschijf aan de buitenkant. De pijn trekt door naar mijn heup/bil. Vaak in de avond.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (2)

Lastig, er zijn zoveel aandoeningen. Ik heb er een aantal voor je opgezocht:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/113117-pijn-aan-de-knie-door-werk-en-sport.html
en
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/74094-knie-en-aandoeningen.html
Misschien kan je zelf even kijken wat het meeste overeenkomt bij jou, vanaf een pc is het vaak lastig beoordelen. Als het aan blijft houden kan je even langs de huisarts. De bovenbeenspieren sterker maken voorkomt trouwens ook een hoop knieklachten. Hierdoor draagt de knie niet alles.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hey bbya,

Ik kan je uiteraard niet met zekerheid vertellen wat het is, ik ben namelijk geen geneesheer, maar ik kan je wel vertellen wat ik vermoed.

De spier waarover jij het hebt, is de vierhoofdige dijbeenspier (ofwel quadriceps). De vierhoofdige dijbeenspier heeft als functie het strekken van het kniegericht, en de bovenste spier van de quadriceps (ofwel rectus fumoris), dat ook deels over de heup loopt, dient voor het voorwaartse heffen van het been. Aangezien dit een skeletspier is, heeft deze nog functies maar die zijn irrelevant momenteel.

Ik veronderstel dus dat de spier overbelast, ontstoken of verkrampt/verstijft is. Maar nogmaals, ik kan je dit absoluut niet met zekerheid vertellen en zou je dus echt wel aanraden om naar de geneesheer te gaan.

Ik heb er een afbeelding bijgestopt ter verduidelijking!

MVG,
Aiden.