Waar zit oestrogeen in?

Of waar kan je het kopen, wat niet schadelijk is
ik wil graag iets oestrogeen nemen omdat ik niet echt vrouwelijk voel?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.2K
Ritsuka
10 jaar geleden
Waarom voel je je niet vrouwelijk? Word je niet ongesteld? Ben je niet tevreden met je vrouwelijke vormen?
Wat voor kleding draag je?
Zijn betere oplossingen dan hormonen gaan lopen slikken. Een ander kapsel, keertje make-up op doen, nieuwe outfit kopen, kan vaak al een heel stuk helpen om je beter te laten voelen over jezelf.
Eet je voornamelijk gezond? Door slecht eten kun je je soms ook slechter gaan voelen, omdat je hersenen bepaalde voedingsstoffen tekort komen. Of ga een keertje naar de huisarts om je te laten doorverwijzen naar een psycholoog. Misschien zit je gewoon niet zo lekker in je vel, en kan dat helpen,

Antwoorden (1)

Je kunt niet zomaar hormonen gaan kopen en slikken. Daar is een huisarts voor nodig die jou dat op recept voorschrijft.

Toegevoegd na 8 minuten:
In voeding zit plantaardig oestrogeen (fyto-oestrogenen): in een groot aantal groenten, vruchten en granen, en ook in sojamelk. Plantaardig oestrogeen heeft een veel zwakkere werking dan menselijk oestrogeen, maar het geeft toch gunstige eigenschappen door.

Stress heeft ook veel invloed op je oestrogeenpeil. Bij langdurige stress wordt progesteron namelijk gebruikt om cortisol te maken. Progesteron is een belangrijk hormoon, omdat het de hoeveelheid oestrogeen in je lichaam in evenwicht houdt. Door stress kan de verhouding tussen oestrogeen en progesteron uit balans raken.

Roken heeft een ongunstige werking op je oestrogeenpeil. Naast roken zijn er ook andere producten die je beter niet te veel kunt consumeren:
-koffie, thee, frisdranken en alcohol
-suiker en producten van wit meel
-producten die veel eiwitten bevatten
-conserveringsmiddelen.
-gebakken en verborgen vetten (snacks, gebak), frituren, barbecue, te weinig juiste vetten, te weinig goede vette vis.
Amadea