Is het normaal als alles gelijk vanuit je mond naar je keel loopt?

Ik heb nu twee dagen last van mijn keel en sinds gisteren zit ook steeds mijn neus vol. Als ik nu neusdruppels gebruik komt dit gelijk in mijn keel terecht en spuug ik het dus weer uit. Is dit normaal? Ook neusspray proefde ik altijd al in mijn mond. (Volgens een buitenlandse arts kwam de vernauwde keel van een keelontsteking)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.9K

Antwoorden (4)

Precies dit probleem heb ik ook al sinds 2 dagen. Ik denk dat het eraan ligt dat ik de neusdruppels of te veel spoot of te ver in me neus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dit is normaal, dit heb ik ook altijd. En mijn naasten hebben het ook. Alleen spuug ik het niet uit. Misschien spuug je wel gewoon je slijm/snot uit omdat het vastzit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dit is normaal, je wilt niet weten hoeveel slijm en snot er uit je neusholte via je keel je maag inglijden ;)

Ik had laatst erg veel last van mijn oren door mijn neusholte en kreeg een neusspray, deze proefte ik vrij snel erna in mijn keel/mond en tufte dit ook uit :P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
klopt dit is normaal..
Je hoort het ook op te snuiven zodat het de slijnmvliezen bereikt.
Deze produceren al het snot, maar zitten hoog achterin je neus, deze slinken door de neusspray en maken de weg vrij zodat je snot weg kan.. Doordat de spray verstuifd komt niet alles op 1 plek terecht. Zodra jij snuift met je neus zodra je het erin spuit snuif je veel snot mee en dit bevat ook neusspray. Echter is het wel verstandig om even wat water te drinken nadat je de neusspray hebt gebruikt.