Wat te doen aan zweetkont? heb alles al geprobeert!?

Ik zit met een enorm probleem ik heb al 6jaar last van een zweetkont en heb alles al geprobeert, katoenen onderbroeken talkpoeder en zelfs een xl maandverband helpt niet. Ik zweet zelfs als ik niks doe of als het niet eens warm is en heb geen last van overgewiecht.

Ik durf hierdoor geen lichte kleren aan en als ik ergens heb gezeten zit er een hele natte plek op de stoel en dus op mijn kont het lijkt dan net of k in mijn broek heb geplast.

Zelfs door mijn leren donkere paardrijbroek komt het heen,

Hiervoor zweette ik ook overmatig onder mijn oksels maar sinds ik syneo 5 gebruik niet meer, ik durf dit alleen niet tussen mijn billen te smeren en weet ook niet precies de plek waar het vandaan komt,

Ook mijn boven benen zweten heel erg maar alleen als het warm is.

Is er een behandeling? Ik ben zelf 17 jaar.
Ben het nu cht zat en hoop dat er iemand is die mij wil helpen!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
25.2K

Antwoorden (2)

Ik snap goed dat het niet jouw eerste gedachte is, maar overleg eens met jouw huisarts. Die is er tenslotte ook voor genante problemen.

Er kan een hormonaal probleem aan ten grondslag liggen (dat wellicht op te lossen is met medicatie), maar er kan ook iets anders aan de hand zijn. Jouw huisarts zal het je wellicht kunnen vertellen.

Qua behandeling weet ik wel dat er bij de oksels verschillende mogelijkheden zijn bij overmatig zweten, zoals botox inspuiten. Dit doet men ook bij cosmetische klinieken, maar zeker in de regio waar jij er last van hebt, zou ik echt overleggen met een medicus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allereest is het beste om je huisarts hierover te raadplegen.

İk heb dit probleem ook. Maar bij mij is het heel mijn lichaam... Heb ook van alles en nogwat geprobeerd.

Na een grondig onderzoek is gebleken dat ik teveel zweetkliertjes heb. Dit is met een operatie makkelijk te verwijderen. Maar dit laatste betekend wel dat je dus minder gaat zweten. Logisch zou je zeggen. Maar je lichaam gooit juist met zweten de bacterien uit je lichaam door te zweten. Dus de kans dat je sneller ziek zal worden is groot. Daarom heb ik toch besloten om het niet te laten verwijderen.

İk heb het maar geaccepteerd...maar nogmaals , raadpleeg een deskundige hierover...