is het verstandig om medicijnen tegen allergie te nemen voor dat ik een allergietest onderga

Ik gebruik al jaren preventief middelen tegen hooikoorts. Maar niks helpt. Nu heb ik weer wat nieuws.. maar volgende week gaan ze mn allergie onderzoeken bij de allergoloog. Zal ik ze wel of niet slikken. De klachten beginnen altijd rond de eerste week van juni.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou eerst de uitslag van het onderzoek afwachten. Ik denk dat het beter is als er geen medicijnen in je bloed zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Meestal krijg je van de allergoloog een brief waarin staat om een aantal dagen van te voren te stoppen met dat soort medicatie. Bel dinsdag de poli even, zij kunnen je duidelijkheid geven.

Het beste antwoord

Als je je medicijnen inneemt, regeert je lichaam niet meer zo extreem op allergenen (zoals pollen, grassen etc). Dus dat verstoort de test.
Dus even afzien en geen medicijnen slikken in de dag voor de allergietest.