Wat kan deze bult bij mijn kaak zijn?

Ik heb sinds een paar dagen een bult bij mijn kaak. Hij is hard maar ik kan hem wel bewegen. Hij is niet heel groot. Wat zou dit kunnen zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar zit die precies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onder mijn kaak dus, aan de rechterkant, ongeveer 2 cm voor mijn oor.

Het beste antwoord

Een lymfklier is vrij klein. De bult zou dan ongeveer moeten aanvoelen als een rijstkorrel.

Het kan ook een ontstoken speekselklier zijn. Speekselklieren zitten bij de wangen maar ook onder de kaak. Waarschijnlijk is er dan wel sprake van een virusinfectie (in het geval van een ontstoken lymfklier trouwens ook). Het is dus wel verstandig er mee langs de huisarts te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan een lymfklier zijn. Of een ontsteking. De dokter is de enigste die dit kan bevestigen.