Hoe kan ik dat ik zo erge jeuk aan mijn benen heb?

Hoi,
Ik heb een vraagje:
Ik heb al een tijdje hele erge jeuk aan mijn benen. Voornamelijk aan mijn onderbenen, maar ook aan mijn bovenbenen. De meeste jeuk is aan mijn kuiten. Dan kan ik blijven krabben en als ik aan het krabben ben, heb ik het gevoel dat het lekker is maar zodra ik stop gaat het heel erg branden en nog erger jeuken. Na een tijdje valt de jeuk mee en stop ik ook met krabben maar na 5 a 10 min begint de jeuk heel hevig. Ik heb geen nieuwe dingen zoals wasmiddel of douchemiddel. Ik weet niet of ermee te maken heeft maar ik heb ook vaak dorst en bijna altijd droge en plakkerige lippen. Ik word ondertussen gek van de jeuk. Meestel is de jeuk als ik in bed lig maar ook vaker als ik gedoucht heb of opeens als ik op de bank zit. Ik hoop dat iemand me kan helpen ermee. Alvast bedankt! Groetjes Jax

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
18.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je centrale verwarming hebt wordt de lucht inderdaad heel droog. Zet een bakje water in de huiskamer dat helpt.

Het beste antwoord

Dat komt door de droge lucht. Omdat het vriest zit er weinig vocht in de lucht. Je benen insmeren met een bodymelk lost het probleem op.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aanvulling: Op je lippen kun je wat vaseline smeren en als dit allemaal niet snel helpt, ga dan naar je huisarts. Echt doen, hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke bedankt! Ik zal het nu eens gaan proberen!

Andere antwoorden (3)

Het kan ook een schimmel zijn. Heb ik als ik stress heb... Bij de drogist een zalfje tegen voetschimmel halen en dan is het (bij mij) binnen een paar dagen weg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paulus811
11 jaar geleden
Bij voetschimmel heb je jeuk tussen de tenen, niet aan de onder- en bovenbenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat snap ik ook wel... Maar het is vaak dezelfde schimmel.
paulus811
11 jaar geleden
Het is nooit dezelfde schimmel. Jij hebt het over zwemmersexceem, dat zit never op je benen.
Misschien ben je allergisch voor het wasmiddel/ de douchegel die je altijd al hebt gebruikt. Ik heb zelf ook dat ik bijvoorbeeld een foundation een hele tijd kan gebruiken en dan na een half jaar opeens een erge allergische reactie krijgen, terwijl ik daar eerder nooit last van heb gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt waarschijnlijk last van een (te) droge huid. Het klinkt vreemd, maar na het douchen is je huid droog, omdat je heet water hebt gebruikt. Probeer dus met wat kouder water te douchen om het effect te verminderen. Je kunt met een vetcrème de huid hydrateren en de jeukklachten verminderen.