Wanner ik s'avonds in bed ga liggen krijg ik steken in me rug wat kan dit zijn ?

Ik heb dit bijna elke avond, ben een meisje van 16 jaar zodra ik op bed ga liggen krijg ik een pijnlijke steek en hou me adem in, ik verkramp dan helemaal en durf me niet te bewegen, 20 seconden later is me pijn weg en kan ik normaal slapen/liggen. wat kan dit zijn ?? kan iemand misschien serieus antwoord op geven ik hou er niet van om naar de dokter toe te gaan ivm een niet zo fijn verleden. alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Als je gaat liggen, ontspant je rug, tenminste, als je een goed bed hebt. Als je rug erg gespannen was, dan kun je dat flink voelen.
Zit en beweeg je overdag goed? Niet te lang achter elkaar in één houding, of met een gebogen rug? Heb je veel stress die er misschien toe leidt dat je je spieren teveel aanspant?
Wat misschien helpt: een paar buig- en strekoefeningen doen voor je gaat liggen en je rug draaien, niet te ver maar wel zo dat er beweging in komt. Als dat werkt, dan zul je op zoek moeten naar de reden waarom je spieren teveel aangespannen zijn, en daar iets aan doen.
Het kan ook zijn dat je bed niet goed (meer) is, een bed en matras moeten je goed ondersteunen.
Gaat het niet over, dan kun je eventueel naar een fysiotherapeut om te kijken waar de pijn vandaan komt en wat je ertegen kunt doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stress is mogelijk een factor aangezien ik OTS heb bij jeugdzorg en veel verhuis de laatste tijd , ik probeer zo veel mogelijk te bewegen en te wandelen en meestal voor het slapen gaan ga ik 1 keer naar voren buigen zodat me onderste ruggenwervels kunnen kraken en als ik dan in bed ga liggen dat ik dan de pijnlijke steken niet heb, maar me rug wilt niet altijd kraken dus heb dan dus vaker last van me rug. Maar super bedankt voor Uw antwoord!! nu kan ik rustig slapen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hartstikke bedankt!