hoe kan je pijn nav opblazen buik voor een kijkoperatie best verminderen?

na een bezoek aan de dokter is het eindelijk duidelijk waarom ik zoveel pijn heb aan de huid (en eronder) van mijn buik. men heeft eerst een kijkoperatie moeten doen vooraleer men mij definitief kon opereren. en daarvoor blaast men je buik naar verluidt heel erg op.
nu is mijn buik hypergevoelig. mijn vriend krijgt het erg op zijn zenuwen dat hij me niet mag aanraken. Hij wil knuffelen, maar alles wat er op en rondom mijn buik gebeurd doet pijn. Heel vervelend. Volgens de dokter zal dit nog maanden duren.
kan ik iets doen om de pijn te verminderen? zalf e.d. helpt niet, de huid is gewoon erg uitgerekt en dat moet genezen.
ik kan er op dit moment nog steeds geen broek e;d; op verdragen.

Het beste antwoord

Aangezien je helemaal niks aan/op je buik kunt verdragen is de enige optie om zo vaak mogelijk een warm bad (hoop dat je die hebt) te nemen,dit verzacht de pijn op dat moment.
Verder kun je er,op tijdelijke pijnmedicatie na,helaas niks tegen doen.
( ik spreek uit eigen ervaring, meerdere keren)

Sterktegroet vlindertje