Mijn knie is overbelast, ik weet wel met een beetje door gaan en rust gaat het over , maar is er ook zalf voor? mn knie raakt iedere keer overbelast

en wordt gek van de pijn...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En wat zegt de huisarts hiervan? Die zal toch die zalf voor moeten schrijven want met een middeltje van de drogist zult je waarschijnlijk niet ver komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja die zegt alleen met rust... en elke keer opnieuw overbelasting ..wordt er gek van... en iets bestellen van internet dan?

Het beste antwoord

Tegen de pijn kun je maximaal 8 tabletten paracetamol per dag innemen, twee per keer met minstens vier uur tussen elke inname. Om overbelasting te genezen, is echt alleen rust de oplossing. Gun jezelf die rust ook.

Toegevoegd na 2 minuten:
*En ik heb het dan over tabletten van 500 mg. Maximaal 4 gram per dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een zalfje zal niet helpen bij overbelasting,enkel rust kan hier helpen.Vraag eventueel een doorverwijzing naar een kinesist.
fremar
11 jaar geleden
Geduld is een schone zaak! Rust zal t enige zijn wat tegen overbelasting helpt. Zolang jij geen rust houdt zal de pijn blijven. Heel eerlijk, je houdt t zelf in stand. De keuze is aan jou! Daarna is het verstandig om te leren doseren zodat je niet om de zoveel maanden weer rust moet houden. Dit kan bijvoorbeeld onder begeleiding van een fysio.
Paracetamol helpt alleen de pijn wat minder scherp te maken en misschien zelfs tijdelijk niet te voelen maar de valkuil is dan dat je weer 'normaal' denkt te kunnen bewegen en als de pillen zijn uitgewerkt weer pijn hebt of misschien zelfs nog meer. Niemand zal je verplichten. Nogmaals de keuze is aan jou. Succes met je herstel!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, overbelasting aan de knie, daa kun je wel wat pijnstillende zalfjes op smeren (Voltaren enzo) maar ie werken iet echt heel goed. Evenals het slikken van ibuprofen ; helpt wel een beetje, maar over gaat het niet.

Mijn dochter (12) is onlangs voor de tigste keer door de knie gegaan, en nu heeft eindelijk goed onderzoek aan het licht gebracht dat ze een lichte vorm van heupdysplasie heeft, die er voor zorgt dat de knie wat naar binnen draait, waardoor de belasting verkeerd is en ze steeds gedonder met die knie heeft. Nu is ze er dus straks met wat geluk definitief vanaf.

Vooral eens goed laten onderzoeken dus wat de oorzaak van de overbelasting is. Kan ook iets eenvoudigers zijn zoals overgewicht, verkeerde schoenen of dergelijke.