Oren zitten dicht, tips?

Hallo,

Sinds gister zit mijn rechteroor helemaal dicht. En hoor ik een piep. Ik ben erg verkouden dus waarschijnlijk ligt het daaraan! Weet iemand wat ik er aan kan doen? Want het is heel vervelend!

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (8)

Tips:
Uitzieken, vitamines eten/slikken, veel drinken, op tijd naar bed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk valt er bij een verkoudheid niet zoveel aan je dichte oor te doen. Door overtollig slijm zitten de holtes in je hoofd verstopt. Meestal wanneer je verkoudheid minder wordt of over gaat, dan zal je oor vanzelf weer open springen. Je kan je lichaam wel een handje helpen om sneller van je verkoudheid af te komen en dan met name om het slijm aan te pakken.
-Neem bijvoorbeeld eens een stoombadje om het slijm los te weken.
-Ook kunnen neusdruppels goed helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om je oren weer echt goed open te krijgen, zullen je luchtwegen ook eerst goed open moeten zijn.

Hier vind je allerlei prachtige tips, om je neus/bijholtes weer open te krijgen, zodat je weer je oren kunt klaren. Met dichte of verstopte neusholtes gaat dit niet.

Hopelijk heb je er wat aan! Voor mij persoonlijk, is het stoombadje nog altijd de beste, met een beetje eucalyptus.

http://nl.wikihow.com/van-een-verstopte-neus-afkomen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Stomen, en evt met eucalyptus (rhinocaps of eucalyptusolie) Dit 2-3 keer per dag. Daardoor gaan de holtes in je hoofd open, en ook je oren. Waarschijnlijk zit er vocht achter je trommelvlies waardoor je slechter hoort.
Neusspray kan ook werken, maar niet langer dan een week gebruiken!!! (Had ik wel gedaan en ik kreeg juist last van mijn oren...)
Als je neus open is heeft het slijm in de buis van Eustachius (buisje tussen neus en oor) kans om daar weg te 'lopen'.
En uitzieken, als je verkoudheid over is, is dat waarschijnlijk ook over ;) Beterschap

Je kan ook naar de huisarts gaan als je er langer last van hebt. Ik heb er ooit nasonex neusspray voor gekregen en dat werkte goed. (En dan kan de huisarts ook andere dingen uitsluiten enz.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tip: als het aanhoudt, naar de dokter en na laten kijken. Misschien heb je een onopgemerkte oorontsteking of heb je een propje in je oor dat uitgespoten kan worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
paar druppels gedestileerd water p dag, let wel als het idd ah oorsmeer ligt, bij apotheek verkrijgbaar! suc6
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag altijd een druppel slaolie in je oor doen , dat verlicht en wanneer de dokter in je oren moet kijken is dat geen beletsel. De slaolie mag handwarm zijn.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles wat je in je oor druppelt, mag niet koud zijn, dan spring je tegen het plafond aan van de pijn, als het wel koud is.
Als je luchtwegen dichtzitten kan je een ui in brokken snijden en op een schoteltje naast je bed leggen vannacht. Dat helpt mij altijs enorm goed om de luchtwegen te openen. Wanneer je luchtwegen zich openen gaat je oor ook weer open.
Het ruikt wel naar ui maar als je verkouden bent geeft dat niet.
Succes en beterschap.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doe ik al jaren, een doorgesneden ui op een schoteltje naast m'n bed: het enige "oma weet raad"- weetje dat ik kan onthouden! :)
plus natuurlijk!
Kristal
11 jaar geleden
Ja en het werkt eigenlijk altijd :-)
Dank je Jodokus.