Hoe kan je een meer evenwichtige levensstijl creeeren?

Ik ben geneigd in de tijden dat ik mijzelf goed voel gigantisch heel veel hooi op mijn vork te nemen en een erg actieve levenstijl te hanteren. Helaas eens te vaak word dit opgevolgd door een periode waarin ik baf ziek word en zo een week volledig 'plat' lig. Zo bestaat mijn levenstijl dus een beetje uit pieken en dalen, zou het mogelijk zijn om dit naar een meer evenwichtiger manier van leven te brengen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Het belangrijkste is dat je een dagelijkse structuur hanteert.
Dit houdt in dat je elke dag rond dezelfde tijd opstaat, rond dezelfde tijd gaat eten en rond dezelfde tijd naar bed gaan.
Hierdoor creëer je al rust en voorspelbaarheid in je dag.

Als je voor je werk bijvoorbeeld elke dag om 7.00 opstaat, sta dan in het weekend om 8.00 op.
Als je door de weeks om 22.30 naar bed gaat, kun je bijvoorbeeld in het weekend om 23.00 of 00.00 naar bed gaan enz.
Zo kun je de rest van je dag/week invullen.