Wat kan ik doen aan een verstopt oor door verkoudheid?

Ik ben verkouden en mijn oor zit dicht wat ik heel irritant vind..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je oor?
Amadea
11 jaar geleden
Ja, oor. Dat heb ik afgelopen voorjaar ook ondervonden. Beide oren zelfs. En het duurde ruim twee maanden voordat ze allebei weer helemaal open waren. Heel vervelend....!

Het beste antwoord

Een neusspray halen en daarmee in je neus sprayen, een neusspray zoutoplossing is prima. Tijdens het sprayen, je andere neusgat dichthouden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb de neusspray geprobeerd en die werkte prima maar dan wel met xylometazoline

Andere antwoorden (3)

Voor het gaan slapen een schoteltje met vers gesneden uien onder je bed zetten, aan de kant waar je slaapt.( helpt echt)
Of/ en pepermuntthee drinken, daardoor slinken je slijmvliezen en komt er weer overal lucht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan ook een stoombad nemen. Kook 1l water doe het in een kom en 10min dampen met een handdoek over je hoofd en adem de warme damp in, let op dat je je niet verbrandt! Goed voor de slijmvliezen. Nadien goed snuiten. Neus, keel en oren het hangt allemaal zowat samen. Bij mij heeft het goed geholpen om mijn oor open te krijgen doch niet helemaal. Ik heb uiteindelijk Sinutab moeten nemen en ben van mijn verstopte dichte linkeroor vanaf. Succes en beterschap gewenst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat is sinutab precies? en waar kun je dat kopen? bij de apotheek?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinutab is een voorschriftvrij geneesmiddel in spray- of tabletvorm tegen verkoudheid . Sinutab helpt de verstopte neus vrij maken en verzacht hoofdpijn en koorts. Omdat er in Sinutab Forte pseudo-efedrine zit, moeten zowel zwangeren, diabetici en sporters (doping) oppassen bij het nemen van Sinutab.
Sinutab is een geneesmiddel wat u kunt aanwenden tegen acute neusverstopping. Als u eerder last heeft van een neusloop kan men Sinutab eveneens gebruiken. Sinutab is verkrijgbaar zonder voorschrift. Sinutab bestaat in twee vormen: Sinutab spray en Sinutab tabletten. Zowel de tabletten als de spray van Sinutab zijn zonder voorschrift te verkrijgen. Er kunnen soms bijwerkingen optreden bij het gebruik van Sinutab: misselijkheid, hoofdpijn uitdroging van de neusslijmvliezen en bloeddruk verhogend. Deze bijwerkingen treden echter zelden op. Als u zich aan de voorgeschreven dosis houdt zullen er waarschijnlijk geen bijwerkingen ontstaan. Lees voor gebruik van Sinutab steeds goed de bijsluiter om de aangewezen dosis op te volgen.
Je kunt een paar druppels slaolie (op kamertemp. ) in je oor doen dat verzacht alles en voelt goed aan.