Dit kan zeker:

Chocolade-allergie
Een allergie voor gluten, koemelk of voor bepaalde e-nummers is vervelend, maar wat als je allergisch bent voor chocolade?! Dan zit je flink in de penarie! Gelukkig is een chocolade-allergie bijna nooit een allergie voor de cacao an sich.

Toegevoegde stoffen
Er zijn erg weinig mensen allergisch voor cacao. De meeste mensen die een allergische reactie vertonen na het eten van chocolade, zijn allergisch voor een of meerdere van de toegevoegde stoffen in chocolade. Dit zijn onder andere melk, noten en gluten. Er zit tevens histamine en sulfiet in chocolade, ook daar zijn sommige mensen allergisch voor.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt, begon het pas sinds een aantal maanden op te merken.Ga nu stoppen met chocolade en kijken of het inderdaad minder wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn niet alleen weinig mensen allergisch voor cacao, maar de kans dat je op latere leeftijd hiervoor allergisch wordt is nihil. Allergie voor gluten, noten en lactose of melkeiwitten komt inderdaad veel vaker voor. Je zou dan eenvoudigweg pure chocoloade kunnen eten. Je krijgt er doorgaans echter geen loopneus van als je allergisch bent voor melk en melkeiwitten. Eerder buikpijn.
Je kunt allergisch zijn voor chocolade (cacao), maar de kans is wel heel erg klein dat je allergisch wordt hiervoor. Als je allergisch bent had je dat al vanaf dat je klein was.

Bij allergie voor chocolade krijg je geen loopneus en niesbuien. Die verschijnselen passen bij een besmetting met een virus, bijvoorbeeld het rhino virus waardoor veel mensen verkouden worden. Soms blijft dit weken of maanden aanhouden. Als de klachten ernstig zijn kan je naar de huisarts.