Is bewegen goed met een beklemde zenuw?

In maart 2011 moest ik een spier-, en zenuwtest ondergaan voor mijn benen. De test werd gedaan aan mijn onderarm. De andere dag toen ik wakker werd was m'n hele hand dood, tintelend. (het gevoel dat je hebt als je op je hand hebt liggen slapen). Ik kreeg krachtverlies en krampen waardoor ik dingen liet vallen. Uiteindelijk ben ik afgelopen februari geopereerd aan mijn arm, en er is toen een zenuw omgelegd. Helaas het mocht niet baten. Daarna nog twee van die akelige tests gehad maar het wordt daardoor alleen maar erger. De artsen geloven niet dat dat door de test veroorzaakt kan zijn. Volgende week moet ik terugkomen en gaan we weer praten over een nieuwe operatie. Nu was mijn vraag is het goed of juist niet goed om die arm veel te bewegen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Natuurlijk geloven de artsen niet dat dat door de test veroorzaakt kan zijn...ze riskeren daarmee dat ze een schadeclaim aan hun broek krijgen.

De vraag is: Waarom zit die zenuw beklemd? Èn sedert wanneer heb jij last van die 'dode arm'

Dus de conclusie ligt voor de hand dat het onderzoek best de oorzaak van van jouw problemen kan zijn. Maar dit alles even terzijde.

Bewegen is vrijwel altijd goed voor een mens en als dat niet het geval is, geeft je lichaam dat ZELF wel d.m.v. pijn aan.

Neem een kat. Na een operatie zul je de poes absoluut niet in haar mandje kunnen houden..want in de natuur zou ze dan beslist sterven. Iets dergelijks geldt, oorspronkelijk, ook voor mensen. Bewegen is overleven..liggen betekent sterven.

Het hangt dus eenvoudig af van wat jij voelt en pijnloos kunt doen.

Zonder pijn gewoon bewegen. Met pijn..minder of eventjes niet bewegen..maar zodra je weer wèl kunt bewegen..dat ook weer gaan doen.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bewegen is niet slecht ik denk jij naar je lichaam moet luisteren, wanneer t erg pijn doet .. Stoppen!! Als je niet beweegt verstijven de spieren en word het bewegen alleen maar moeilijker .. Dus luister naar je lichaam of ga eventueel even tot die tijd naar een fysio toe